Bestuurders moeten soms nog leren om de impact van de weersomstandigheden en hun rijgedrag op de actieradius van hun EV in te schatten.

Sommige defecten zijn quasi identiek aan die bij benzine- en dieselwagens, bijvoorbeeld een een platte band. Andere komen veel vaker voor. In het geval van batterijproblemen is er volgens Touring sprake van een verdrievoudiging van het aantal gevallen.

Wie onderweg zonder stroom valt, hoeft niet te wanhopen: de wegenwachters hebben de nodige opleidingen genoten om deze pannes te verhelpen en zijn uitgerust met aangepast materiaal. De mobiliteitsorganisatie beschikt over boostervoertuigen die ter plaatse een lege batterij kunnen opladen. In het ergste geval word je getakeld naar de dichtstbijzijnde laadpaal.

Overzicht tussenkomsten bij elektrische en hybridewagens

JaarAantal pannesAccuproblemenPlatte batterijOpgeladen ter plaatse
20152.510460284215
20163.239520320265
20173.962619390291
20186.243784533482
20197.432998563505
20205.5181.249871830
Bestuurders moeten soms nog leren om de impact van de weersomstandigheden en hun rijgedrag op de actieradius van hun EV in te schatten. Sommige defecten zijn quasi identiek aan die bij benzine- en dieselwagens, bijvoorbeeld een een platte band. Andere komen veel vaker voor. In het geval van batterijproblemen is er volgens Touring sprake van een verdrievoudiging van het aantal gevallen. Wie onderweg zonder stroom valt, hoeft niet te wanhopen: de wegenwachters hebben de nodige opleidingen genoten om deze pannes te verhelpen en zijn uitgerust met aangepast materiaal. De mobiliteitsorganisatie beschikt over boostervoertuigen die ter plaatse een lege batterij kunnen opladen. In het ergste geval word je getakeld naar de dichtstbijzijnde laadpaal.