De transitie wordt al dit jaar in gang gezet, melden Chinese media. Dat betekent dat er alleen nieuwe taxi's geregistreerd kunnen worden als ze elektrisch zijn. Het kan dus nog wel een jaar of tien duren voordat alle taxi's vervangen zijn door schonere modellen.

Met de transitie van de taxivloot is naar schatting ongeveer 9 miljard yuan (1,2 miljard euro) gemoeid.

Peking is niet de eerste Chinese stad die elektrische taxi's verplicht stelt. Shenzhen en Taiyuan deden dit al eerder.

China is momenteel de grootste markt voor elektrisch vervoer. Vorig jaar verdubbelde het aantal elektrische en hybride voertuigen tot meer dan 600.000.

IPS

De transitie wordt al dit jaar in gang gezet, melden Chinese media. Dat betekent dat er alleen nieuwe taxi's geregistreerd kunnen worden als ze elektrisch zijn. Het kan dus nog wel een jaar of tien duren voordat alle taxi's vervangen zijn door schonere modellen.Met de transitie van de taxivloot is naar schatting ongeveer 9 miljard yuan (1,2 miljard euro) gemoeid.Peking is niet de eerste Chinese stad die elektrische taxi's verplicht stelt. Shenzhen en Taiyuan deden dit al eerder.China is momenteel de grootste markt voor elektrisch vervoer. Vorig jaar verdubbelde het aantal elektrische en hybride voertuigen tot meer dan 600.000. IPS