Peugeot frist 508 op

Alain De Jong

De Peugeot 508 krijgt zijn eerste update met enkele uiterlijke aanpassingen, een ruimere uitrusting en een nieuwe plug-inhybride versie.

Deze generatie van de Peugeot 508 is vijf jaar op de markt en nu krijgt dit model een eerste facelift. Uiterlijk herken je deze update meteen aan zijn hertekende snoet die nauwer aansluit bij de recenter gelanceerde modellen met een bredere grille en grotere en fijnere lichtblokken en dagrijlichten, die geïnspireerd lijken op de onlangs getoonde Inception concept car.

Tegelijk kreeg ook het interieur een upgrade met als voornaamste kenmerken een minuscuul schakelpookje en een 10” scherm voor de bediening van het infotainmentsysteem dat meteen nieuwe software en extra functies aangemeten kreeg. Achter het stuurwiel – voorzien van het nieuwe merklogo – schuilt het 12” digitale dashboard dat eveneens nieuwe weergavemodi kreeg.

Extra plug-inhybride

Ook op vlak van de aandrijvingen valt er interessant nieuws te melden met een extra plug-inhybride variant. Dit wordt een basisversie met een 1,5 liter benzinemotor en een systeemvermogen van 180 pk, naast de bekende modellen met 225 en 360 pk. De batterij van 12,4 kWh laat tot 64 kilometer puur elektrisch rijden toe. Daarnaast blijven de 1.2 benzinemotor (130 pk) en de 1.5 diesel krachtbron (130 pk) nog altijd beschikbaar.

Tot slot kregen de PSE-topmodellen een iets sportievere setup met een strakkere en variabele demping, een verlaagde rijhoogte, een breder spoor, grotere schijfremmen en 20” sportvelgen. De vernieuwde Peugeot 508 en 508 SW (break) verschijnt tegen de zomer bij de dealers.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content