Daardoor ben je als eigenaar van een elektrische auto quasi verplicht om meerdere cards of chips op zak te hebben. En krijg je op het einde van de maand meerdere afrekeningen. Niet meteen een klantvriendelijke aanpak.

De Europese Commissie werkt daarom aan een regeling die het mogelijk moet maken om vanaf 2023 met één kredietkaart te betalen aan om het even welke laadpaal. Het verzet van de laadpalenbouwers/beheerders is groot, zij verwijzen naar de extra kosten die de nieuwe regeling met zich brengt. In de praktijk moeten inderdaad alle bestaande laadpalen met een extra voorziening worden uitgerust. Dat is de prijs die zij moeten betalen voor hun kortzichtig beleid.

Daardoor ben je als eigenaar van een elektrische auto quasi verplicht om meerdere cards of chips op zak te hebben. En krijg je op het einde van de maand meerdere afrekeningen. Niet meteen een klantvriendelijke aanpak.De Europese Commissie werkt daarom aan een regeling die het mogelijk moet maken om vanaf 2023 met één kredietkaart te betalen aan om het even welke laadpaal. Het verzet van de laadpalenbouwers/beheerders is groot, zij verwijzen naar de extra kosten die de nieuwe regeling met zich brengt. In de praktijk moeten inderdaad alle bestaande laadpalen met een extra voorziening worden uitgerust. Dat is de prijs die zij moeten betalen voor hun kortzichtig beleid.