‘Week van Groenten en Fruit’ mikt op gezondere snackmomenten

(Belga) All Day Long, de nationale campagne die de Belgen wil stimuleren om meer groenten en fruit te eten, organiseert van maandag 6 tot en met zondag 12 mei de ‘Week van Groenten en Fruit’. Het gaat om een initiatief van de Belgische telers (veilingen) en handelaars, met de nodige Europese steun. Ambassadrice Kim Gevaert trapte in Antwerpen de actieweek af met de voorstelling van het kookboek ‘Groenten en Fruit, da’s de klok rond genieten’, tevens de titel van de campagne.

‘Groenten en fruit, da’s de klok rond genieten’ mikt op het eten van groenten en fruit bij de zes traditionele eetmomenten van de dag: het ontbijt, het tienuurtje, de lunch, het vieruurtje, het avondmaal en de laatavondsnack. Vooral de snacks worden onder de aandacht gebracht. Op dat terrein valt er voor groenten en fruit nog heel wat terrein te winnen, aldus de initiatiefnemers. De All Day Long-campagne komt deze week prominent aan bod bij verschillende traditionele media, met onder meer een televisieprogramma op kookzender njam! en verschillende radiospotjes. Via de website alldaylong.be worden dan weer tal van prijzen weggegeven. Bij supermarktketens en kleinere handelaars staan er bovendien heel wat degustaties, productpromoties en wedstrijden op het programma. Vanaf 15 mei ligt er ook een kookboek in de winkel rond de schier eindeloze mogelijkheden die groenten en fruit kunnen bieden in de keuken. De recepten zijn onder meer van de hand van Peter Goossens, Roger Van Damme en Johan Segers. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content