NMBS scoort goed voor hulp aan personen met beperkte mobiliteit

(Belga) De NMBS haalt goede punten wat betreft hulp aan personen met beperkte mobiliteit. Dat blijkt uit een onderzoek dat de openbaarvervoersmaatschappij liet uitvoeren door een onafhankelijk studiebureau.

Een aantal zogenaamde “mystery shoppers” onderzocht tussen september en november het volledige hulpverleningstraject van de NMBS. Hun onderzoek spitste zich toe op beleefdheid, hulpvaardigheid, en deskundigheid van het personeel, maar ook beschikbaarheid van de begeleiding en de technische ondersteuning. Ze verrichtten meer dan 300 observaties. De NMBS kreeg een globale score van 77 op 100. Vooral de beschikbaarheid van de begeleiding werd gesmaakt: maar liefst 97 procent van de aanvragen per telefoon of internet werd positief beantwoord. Ook het gebruikte materieel kreeg een pluim (een score van 91 procent). Verder gooide de algemene houding van het assistentiepersoneel hoge ogen (88 procent).Maar er is nog ruimte voor verbetering: op de eerste plaats op het vlak van informatiedoorstroming van reservatie tot assistentie tot opvolging in de trein door de treinbegeleiders.”NMBS werkt constant aan de verbetering van haar hulpverlening: de bevraging van personen met beperkte mobiliteit is daartoe een belangrijk hulpmiddel”, luidt het nog. (DLA)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content