Marc Coucke, CEO van Omega Pharma, duikt in vijver na verloren weddenschap

(Belga) Marc Coucke, CEO van het farmaceutisch bedrijf Omega Pharma, is donderdagavond na een verloren weddenschap in de vijver naast de hoofdzetel van zijn bedrijf in het Oost-Vlaamse Nazareth gedoken. In het bijzijn van 450 supporters trotseerde hij een watertemperatuur van 12 graden.

Alles begon met een ludiek videofilmpje dat Coucke op 9 mei op YouTube postte. Als Omega Pharma duizend volgers op één week haalde op Twitter, dan zou Coucke in de vijver springen. Als dat niet het geval was, dan mocht Davy De Vlieger, general manager voor Omega Pharma België, zijn zwembroek aantrekken. De uitdaging was echter buiten fervente twitteraars als Vincent Van Quickenborne, Sven Ornelis en Geert Hoste gerekend, want die mobiliseerden massaal en na vijf dagen haalde het bedrijf al het vereiste aantal om Coucke op een zwembeurt te trakteren. Marc Coucke hield woord en organiseerde dan maar een “poolparty” voor zijn “volgers”. Het terrein naast zijn bedrijf aan de Venecoweg in Nazareth werd op 48 uur in een festivaldorp omgetoverd dankzij een een rits bevriende sponsors. Er daagden ongeveer 450 mensen op, waaronder de Kortrijkse burgemeester, Showbizz Bart en de kandidates voor Miss België. Onder meer GehörschadeKollektiv, Lindsay en Laura Lynn, dj Sven Ornelis en de Soul Brothers (Charles, Vincent en Wim Soutaer) animeerden het publiek. De opbrengst – er werd vijf euro inkom gevraagd – gaat integraal naar Pink Ribbon, dat borstkanker onder de aandacht brengt. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content