Kust stond twee dagen in de kijker met "Iedereen Kust"

25/03/12 om 17:01 - Bijgewerkt om 17:01

(Belga) De actie "Iedereen Kust" van Westtoer, het West-Vlaamse provinciebedrijf voor toerisme en recreatie, is dit weekend een succes geworden. Zowel verblijfstoeristen als dagtoeristen zakten af naar de kust. Het mooie weer was een grote meevaller. De terrasjes liepen overal vol en op het strand genoten de zonnekloppers.

De kust heeft een bijzonder goed en druk weekend achter de rug met de actie "Iedereen kust". Westtoer had 180.000 euro gepompt in de campagne om de Vlaamse kust te promoten. Geert Hoorens van Westtoer meldt dat het de bedoeling was om mensen even te laten smaken van de kust, zodat ze later terugkeren. Logeren aan onze kust kon voor 30 tot 50 euro per persoon. Honderd hotels werkten mee aan de actie. Daarnaast boden nog 60 restaurants en 40 attracties aan de kust de toeristen aanzienlijke prijsverminderingen. Maandag wordt de sector bevraagd over de resultaten in de vorm van een enquête. Tegen het einde van de week moeten die resultaten gekend zijn. Volgens Hoorens heeft het afsluiten van de snelweg E40 richting kust zaterdagvoormiddag, omwille van de brand in Wetteren, niet belet dat de toeristen naar zee trokken. Na dit eerste lenteweekend hoopt de kust op een zonnige paasvakantie. (KME)

Onze partners