"Klachten De Lijn gaan over klantonvriendelijkheid, niet over pesten"

17/10/11 om 12:43 - Bijgewerkt om 12:43

(Belga) Woordvoerder Koen Peeters van De Lijn benadrukt dat de 1.700 klachten die bij de vervoersmaatschappij vorig jaar zijn geregistreerd over klantonvriendelijk gedrag niet over pesten gaan. "Het gaat om onbeschoftheden tegenover reizigers, maar zeker niet om intentioneel en systematisch pestgedrag", nuanceert Peeters aan Belga.

Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg maakten maandagmorgen melding van de 1.700 klachten, waarvan één op de drie uit de provincie Antwerpen kwam. "Om over pestgedrag te spreken zou het systematisch gericht moeten zijn tegen bepaalde reizigers", zegt Peeters. Dat is bij deze klachten niet het geval, beklemtoont hij. "Het gaat om mensen die bij ons een klacht hebben ingediend over het gedrag of het optreden van een chauffeur. Daarbij ging het om klantvriendelijkheid die te wensen overliet. Het gaat in sommige gevallen echt om grofheden, maar ik heb het woord 'pesten' daarbij niet in de mond genomen", aldus nog Peeters. (OSN)

Onze partners