Datalek NMBS – Privacycommissie ontving al 2.600 vragen en klachten

(Belga) De Privacycommissie heeft sinds het nieuws over het grote datalek bij de NMBS intussen zo’n 2.600 meldingen, vragen of klachten ontvangen. Dat zegt woordvoerder van de Privacycommissie Eva Wiertz aan Belga. De commissie heeft de omstandigheden van het datalek verder onderzocht, maar geeft in het belang van het onderzoek vooralsnog geen concretere informatie.

Het aantal vragen, meldingen en klachten dat bij de Privacycommissie binnenliep naar aanleiding van het grote datalek bij de NMBS, is intussen opgelopen tot zo’n 2.600. In januari stond de teller nog op 1.700. In een mail van de commissie aan de getroffen klanten, stelt ze vrijdag dat zij en haar diensten de feiten en omstandigheden van het datalek – waarbij van 700.000 klanten persoonsgegevens vrijkwamen – heeft onderzocht. Volgens woordvoerder Eva Wiertz kunnen er in het belang van het onderzoek echter geen concretere details gegeven worden. Als er in het dossier nieuwe stappen worden gezet, zal de privacycommissie de getroffen klanten die zich bij de commissie meldden verder informeren. (KAV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content