Opinie | Stijn Kerkhofs Opinie | Stijn Kerkhofs ‘Het technisch en beroepsonderwijs versterk je niet zomaar door de naam te veranderen’
Opinie | Noël Bulckaert Opinie | Noël Bulckaert ‘”Schooljaar 7+7″: voorstel voor hervorming vakanties en nieuwe verlofdagen’
Opinie | Caroline Vrijens Opinie | Caroline Vrijens ‘Teruggevorderde schooltoeslagen duwen kwetsbare kinderen vooral nog dieper in de problemen’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman Smartphoneverbod op school: ‘Ouders zullen het héél lastig vinden dat ze hun kind overdag niet meer kunnen bereiken’
Opinie | Serge Rooman Opinie | Serge Rooman ‘Onderwijs in de cel is geen luxe: laat het gratis blijven’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Waarom werken zoveel scholieren? De school alleen volstaat niet meer’
Opinie | Kevin Weyts Opinie | Kevin Weyts ‘Hoe verwachten we dat jongeren kiezen voor een zorgopleiding, als die nog steeds wordt gezien als een tweede keuze?’
Opinie | Inge Denaeghel Opinie | Inge Denaeghel ‘Italiaans voor beginners. Sinds wanneer is nieuwsgierigheid een luxe?’
Opinie | Erik Moonen Opinie | Erik Moonen ‘Minimumdoelen? Het is helemaal niet helder wat kleuters over letters zullen moeten leren’
Opinie | Sophie Bollen Opinie | Sophie Bollen ‘Van een kennisrijk curriculum naar een canon voor geschiedenis?’
Opinie | Dirk Van Damme Opinie | Dirk Van Damme ‘Misschien hebben we na 70 jaar nood aan een nieuw “Schoolpact”?’
Opinie | Maarten Simons Opinie | Maarten Simons ‘Vloeken in de kerk van de onderwijshervorming: heiligen de nieuwe minimumdoelen de middelen?’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Wil Zuhal Demir haar prachtige onderwijsdroom waarmaken, dan moet ze zich wat bescheidener opstellen’
Opinie | Els Van Emelen Opinie | Els Van Emelen ‘Nieuwe minimumdoelen wiskunde: en nu begint het echte werk’
Opinie | Trudo Herman Opinie | Trudo Herman ‘Krijgen we door de nieuwe minimumdoelen elitair en autoritair onderwijs? Totaal niet!’
Opinie | Els Tanghe Opinie | Els Tanghe ‘Personeelstekort kinderopvang aanpakken: tijd voor een grondig debat over de opleiding’
Opinie | Vrije Tribune Opinie | Vrije Tribune ‘Het is hoog tijd dat we starters in het onderwijs beter ondersteunen’
Opinie | Vrije Tribune Opinie | Vrije Tribune ‘Brussel verdient meer dan lapmiddelen: klassen sluiten is geen incident, het is een alarmsignaal’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Inclusief onderwijs? Dat is ook een kwestie van schoolbanken op wieltjes’
Opinie | Elke Van Bogaert Opinie | Elke Van Bogaert ‘Hoe één lesuur per week levens kan redden: vak over mentaal welzijn en sociale vaardigheden is een basisrecht’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Moeten we binnenkort echt halftijdse scholen voor angstige tieners oprichten?’
Opinie | Vrije Tribune Opinie | Vrije Tribune ‘Beste juffen, wat test deze toets precies: het rekentalent van onze zoon, of onze ondersteuning?’
Opinie | Vrije Tribune Opinie | Vrije Tribune ‘Opnieuw worden voor Franstalige studenten de mogelijkheden ingeperkt om in Brussel nog Nederlands te studeren’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Het zal u ongetwijfeld verbazen, maar een job in het onderwijs is niet hetzelfde als verbanning naar Siberië’
Opinie | Bart Boelen Opinie | Bart Boelen ‘Wil minister Demir de steun voor digitalisering van het onderwijs stopzetten? Onbegrijpelijke keuze op slechtst mogelijk moment’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Homo in het onderwijs? Veel leerkrachten verdwijnen op school weer in de kast’
Opinie | Katrien Heleu Opinie | Katrien Heleu ‘Waarom ik donderdag voor het eerst in meer dan 10 jaar zal staken’
Opinie | Kato De Winne Opinie | Kato De Winne ‘Of het vak godsdienst uitgehold wordt, hangt niet af van het feit of de leerkracht wel of niet gedoopt is’
Opinie | Leni Franken Opinie | Leni Franken ‘Wat als de Kerk haar eigen vak niet meer ernstig neemt?’
Bijgedachte | Onderwijs Bijgedachte | Onderwijs ‘Het is niet de opdracht van scholen (alleen) om leerlingen tegen dickpics te beschermen’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Leerkrachten hebben geen recht van spreken omdat ze zoveel vakantie hebben? Wat een dom argument’
Opinie | Stijn Kerkhofs Opinie | Stijn Kerkhofs ‘Pensioen leerkrachten? Achter al dat gegoochel met cijfers, schuilt een complexe realiteit’
Opinie | Johan Van Holderbeke Opinie | Johan Van Holderbeke ‘Waarom leerkrachten die anders weigeren om te staken nu wél meedoen’
Opinie | Luc Sels Opinie | Luc Sels ‘Laten we onze kennis gebruiken om de wereld beter te maken voor iedereen’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Mijn nieuwjaarswens? Een geschikte plek voor élke leerling’
Opinie | Hendrik Van Steenbrugge Opinie | Hendrik Van Steenbrugge ‘Snel nieuwe schoolboeken invoeren? Voorzie liever in tijd en ruimte voor leerkrachten’
Opinie | Christiaan Van Echelpoel Opinie | Christiaan Van Echelpoel ‘Is het onderwijs echt ‘een trage tanker’? Die beeldspraak klopt niet’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Lerarentekort? Stuur ons jouw verhalen over die ene leerkracht die je nooit meer zal vergeten’
Opinie | Trudo Herman Opinie | Trudo Herman ‘Professionalisering in het onderwijs? Klinkt positief, maar dat kan ook verkeerd uitdraaien’
Opinie | Willem Konings Opinie | Willem Konings ‘Pleidooi voor meer kwetsbaarheid tussen scholen en ouders’
Opinie | Stijn Kerkhofs Opinie | Stijn Kerkhofs ‘Willen we dat leerlingen een diploma thuis halen of op school?’
Bijgedachte | Onderwijs Bijgedachte | Onderwijs ‘Krijgen (hoog)begaafde leerlingen straks écht wat ze verdienen?’
Opinie | Ides Nicaise Opinie | Ides Nicaise ‘Gelijke kansen? Het recht op onderwijs wordt op alle niveaus wat meer voorwaardelijk’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Vertrouwen winnen bij de leerkrachten? Zuhal Demir gaat beter in de leer bij Caroline Gennez’
Opinie | Brecht Nuyts Opinie | Brecht Nuyts ‘Hoe herontdekken we de vergeten kern van mensenrechten?’
Opinie | Shela Van Puyvelde Opinie | Shela Van Puyvelde ‘Kleuteronderwijs hervormen? Hopelijk luistert de politiek dan naar de mensen die elke dag voor de klas staan’
Opinie | Esther Gheyssens Opinie | Esther Gheyssens ‘Opdracht voor de school of voor de ouders? Problemen in het onderwijs aanpakken is gedeelde verantwoordelijkheid’
Opinie | Els Van Emelen Opinie | Els Van Emelen ‘Wat er misloopt in het wiskundeonderwijs en hoe we het kunnen herstellen’
Opinie | Sabine Verbiest Opinie | Sabine Verbiest ‘Ondersteun scholen bij het toegankelijk maken van hun infrastructuur’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Ook uw kind moet minstens één keer zijn huiswerk kunnen verprutsen’
Opinie | Bruno De Lille Battaille Opinie | Bruno De Lille Battaille ‘Allah zit in mijn klas (maar dat hoeft niet erg te zijn)’
Opinie | Vrije Tribune Opinie | Vrije Tribune ‘De lat mag nog hoger: onderwijs moet meer zijn dan een kansenmachine’
Opinie | Vrije Tribune Opinie | Vrije Tribune ‘Door te snoeien in taalopleidingen dreigt Nederland zijn samenleving te verarmen’
Opinie | Jeroen Martens Opinie | Jeroen Martens ‘Stem van studenten valt niet langer te negeren: België moet bijbenen met stagevergoeding’
Opinie | Vrije Tribune Opinie | Vrije Tribune ‘Vak ‘Interlevensbeschouwelijke Dialoog’ brengt onze levensbeschouwelijke vrijheid in gevaar’
Opinie | Caroline Vrijens Opinie | Caroline Vrijens ‘AI op school: moeten we echt alles doen wat technisch mogelijk is?’
Opinie | Dirk Van Damme Opinie | Dirk Van Damme ‘Verstaatsing van onderwijs is slecht voor kwaliteit’
Opinie | Yves Vanden Auweele Opinie | Yves Vanden Auweele ‘Mentale gezondheid? Enkel focussen op de veerkracht van de individuele jongere is niet voldoende’
Opinie | Els Talloen Opinie | Els Talloen ‘Nieuwe Digisprong valt toe te juichen, als we leren uit de lessen van het verleden’
Opinie | Greet Decin Opinie | Greet Decin ‘Nieuw Vlaams regeerakkoord motiveert leraren, directies en ouders niet’
Opinie | Julien De Wit Opinie | Julien De Wit ‘Wat AI in het onderwijs betreft, staan we nog nergens’
Opinie ‘Veel leerkrachten zitten met een onbehaaglijk gevoel: de mensen aan de knoppen kunnen het niet’
Opinie ‘Nieuwe breuklijnen in het onderwijsdebat zullen de agenda van de volgende Vlaamse regering zwaar kleuren’