Opinie | Katrien Heleu Opinie | Katrien Heleu ‘Waarom ik donderdag voor het eerst in meer dan 10 jaar zal staken’
Opinie | Kato De Winne Opinie | Kato De Winne ‘Of het vak godsdienst uitgehold wordt, hangt niet af van het feit of de leerkracht wel of niet gedoopt is’
Opinie | Leni Franken Opinie | Leni Franken ‘Wat als de Kerk haar eigen vak niet meer ernstig neemt?’
Bijgedachte | Onderwijs Bijgedachte | Onderwijs ‘Het is niet de opdracht van scholen (alleen) om leerlingen tegen dickpics te beschermen’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Leerkrachten hebben geen recht van spreken omdat ze zoveel vakantie hebben? Wat een dom argument’
Opinie | Stijn Kerkhofs Opinie | Stijn Kerkhofs ‘Pensioen leerkrachten? Achter al dat gegoochel met cijfers, schuilt een complexe realiteit’
Opinie | Johan Van Holderbeke Opinie | Johan Van Holderbeke ‘Waarom leerkrachten die anders weigeren om te staken nu wél meedoen’
Opinie | Luc Sels Opinie | Luc Sels ‘Laten we onze kennis gebruiken om de wereld beter te maken voor iedereen’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Mijn nieuwjaarswens? Een geschikte plek voor élke leerling’
Opinie | Hendrik Van Steenbrugge Opinie | Hendrik Van Steenbrugge ‘Snel nieuwe schoolboeken invoeren? Voorzie liever in tijd en ruimte voor leerkrachten’
Opinie | Christiaan Van Echelpoel Opinie | Christiaan Van Echelpoel ‘Is het onderwijs echt ‘een trage tanker’? Die beeldspraak klopt niet’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Lerarentekort? Stuur ons jouw verhalen over die ene leerkracht die je nooit meer zal vergeten’
Opinie | Trudo Herman Opinie | Trudo Herman ‘Professionalisering in het onderwijs? Klinkt positief, maar dat kan ook verkeerd uitdraaien’
Opinie | Willem Konings Opinie | Willem Konings ‘Pleidooi voor meer kwetsbaarheid tussen scholen en ouders’
Opinie | Stijn Kerkhofs Opinie | Stijn Kerkhofs ‘Willen we dat leerlingen een diploma thuis halen of op school?’
Bijgedachte | Onderwijs Bijgedachte | Onderwijs ‘Krijgen (hoog)begaafde leerlingen straks écht wat ze verdienen?’
Opinie | Ides Nicaise Opinie | Ides Nicaise ‘Gelijke kansen? Het recht op onderwijs wordt op alle niveaus wat meer voorwaardelijk’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Vertrouwen winnen bij de leerkrachten? Zuhal Demir gaat beter in de leer bij Caroline Gennez’
Opinie | Brecht Nuyts Opinie | Brecht Nuyts ‘Hoe herontdekken we de vergeten kern van mensenrechten?’
Opinie | Shela Van Puyvelde Opinie | Shela Van Puyvelde ‘Kleuteronderwijs hervormen? Hopelijk luistert de politiek dan naar de mensen die elke dag voor de klas staan’
Opinie | Esther Gheyssens Opinie | Esther Gheyssens ‘Opdracht voor de school of voor de ouders? Problemen in het onderwijs aanpakken is gedeelde verantwoordelijkheid’
Opinie | Els Van Emelen Opinie | Els Van Emelen ‘Wat er misloopt in het wiskundeonderwijs en hoe we het kunnen herstellen’
Opinie | Sabine Verbiest Opinie | Sabine Verbiest ‘Ondersteun scholen bij het toegankelijk maken van hun infrastructuur’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Ook uw kind moet minstens één keer zijn huiswerk kunnen verprutsen’
Opinie | Bruno De Lille Battaille Opinie | Bruno De Lille Battaille ‘Allah zit in mijn klas (maar dat hoeft niet erg te zijn)’
Opinie | Vrije Tribune Opinie | Vrije Tribune ‘De lat mag nog hoger: onderwijs moet meer zijn dan een kansenmachine’
Opinie | Vrije Tribune Opinie | Vrije Tribune ‘Door te snoeien in taalopleidingen dreigt Nederland zijn samenleving te verarmen’
Opinie | Jeroen Martens Opinie | Jeroen Martens ‘Stem van studenten valt niet langer te negeren: België moet bijbenen met stagevergoeding’
Opinie | Vrije Tribune Opinie | Vrije Tribune ‘Vak ‘Interlevensbeschouwelijke Dialoog’ brengt onze levensbeschouwelijke vrijheid in gevaar’
Opinie | Caroline Vrijens Opinie | Caroline Vrijens ‘AI op school: moeten we echt alles doen wat technisch mogelijk is?’
Opinie | Dirk Van Damme Opinie | Dirk Van Damme ‘Verstaatsing van onderwijs is slecht voor kwaliteit’
Opinie | Yves Vanden Auweele Opinie | Yves Vanden Auweele ‘Mentale gezondheid? Enkel focussen op de veerkracht van de individuele jongere is niet voldoende’
Opinie | Els Talloen Opinie | Els Talloen ‘Nieuwe Digisprong valt toe te juichen, als we leren uit de lessen van het verleden’
Opinie | Greet Decin Opinie | Greet Decin ‘Nieuw Vlaams regeerakkoord motiveert leraren, directies en ouders niet’
Opinie | Julien De Wit Opinie | Julien De Wit ‘Wat AI in het onderwijs betreft, staan we nog nergens’
Bijgedachte | Onderwijs Bijgedachte | Onderwijs ‘Vinden we het echt normaal dat 16-jarigen in het volwassenenonderwijs terechtkomen?’
Opinie | Vrije Tribune Opinie | Vrije Tribune ‘Democratie en ethisch leiderschap? Ondanks maandenlang protest blijft UAntwerpen zich verschuilen achter bureaucratie en vage excuses’
Opinie | Wim Vandenbussche Opinie | Wim Vandenbussche ‘Niemand is gebaat bij een maatregel die de universiteiten in het hart treft’
Opinie | Hans Maertens Opinie | Hans Maertens ‘Vier voorstellen om het hoger onderwijs klaar te maken voor de demografische verschuivingen’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Willen we echt leerlingen van het vierde leerjaar rechtstreeks naar de middelbare school sturen?’
Opinie | Mattias Van der Vloet Opinie | Mattias Van der Vloet ‘Onderwijs draait om meer dan zelfontplooiing en marktgerichte vaardigheden’
Opinie | Celia Groothedde Opinie | Celia Groothedde ‘Zou u uw kinderen nog naar een school sturen die de knuppel achter de rug houdt?’
Column | Jelle Dehaen Column | Jelle Dehaen ‘Taaltestfarce: de Vlaams-nationalisten zijn vijanden van het correcte Nederlands geworden’
Opinie | Maarten Simons Opinie | Maarten Simons ‘Willen ouders en kinderen goed onderwijs of goed kunnen presteren op Vlaamse toetsen?’
Bijgedachte | Onderwijs Bijgedachte | Onderwijs ‘De Vlaamse onderhandelaars denken beter twee keer na voor ze leerkrachten nog meer aan de leiband leggen’
Opinie | Vrijdaggroep Opinie | Vrijdaggroep ‘Leren gebeurt ook buiten de schoolmuren: ‘Brede Scholen’ zijn unieke kans om onderwijsongelijkheid aan te pakken’
Opinie | Mieke Valcke Opinie | Mieke Valcke ‘Heel wat pijnlijke evoluties in het onderwijs hangen samen met een gebrek aan woonkwaliteit’
Opinie | Peter Verluyten Opinie | Peter Verluyten ‘Tweede zit voor Vlaamse toetsen: wat zeggen deze testen over de aanpak van een school?’
Opinie | Vrije Tribune Opinie | Vrije Tribune ‘Vrijheid van onderwijs gaat over meer dan over koepels’
Opinie | Dirk Berckmans Opinie | Dirk Berckmans ‘Laat leerlingen niet langer het slachtoffer zijn van het succes van het Nederlandstalig onderwijs in Brussel’
Opinie | Wim Vandenbussche Opinie | Wim Vandenbussche ‘De wereldwijde studie van het Nederlands is een passage waard in het Vlaamse regeerakkoord’
Opinie | Vrije Tribune Opinie | Vrije Tribune ‘Door van Frans een keuzevak te maken, zullen we de problemen niet oplossen’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘De tien geboden in de klas? Onderwijs kan nooit helemaal neutraal zijn’
Opinie | Filip Verneert Opinie | Filip Verneert ‘Creatief denken kun je wél stimuleren in het onderwijs’
Bijgedachte | Onderwijs Bijgedachte | Onderwijs ‘Duizenden jongeren passen gewoon niet meer in het Vlaamse onderwijs’
Opinie | Trudo Herman Opinie | Trudo Herman ‘Onderwijsinspectie worstelt met een erfenis van enkele decennia geleden’
Opinie | Jonathan Holslag Opinie | Jonathan Holslag ‘Studentenprotest? Vredesvlag zou meer op zijn plaats zijn dan de Palestijnse vlag’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Een Digisprong? Laptops worden gebruikt als veredelde invulboeken’
Column | Martha Balthazar Column | Martha Balthazar ‘De “studentenintifada” toont wat de onderbuik en het potentieel van een universiteit is’
Opinie | Jonge Academie Opinie | Jonge Academie ‘Bij de komende verkiezingen staat academische vrijheid op het spel’
Opinie | Jonathan Holslag Opinie | Jonathan Holslag ‘Teloorgang van begrijpend lezen: één van de belangrijkste zwaktes van onze rijke Europese samenleving’
Opinie | Vrije Tribune Opinie | Vrije Tribune ‘Studenten op de campussen herinneren ons aan de kracht van vreedzame bezettingen om mensen te verenigen’
Column ‘Leerkrachten hebben geen recht van spreken omdat ze zoveel vakantie hebben? Wat een dom argument’