Bij Etablissement d'en face, tegenover Bozar in Brussel, zuigt Christophe de Rohan Chabot uw blik naar binnen met drie 'presidentiële' portretten van spraakmakende celebrity's. We zien Bernard Arnault, to...

Bij Etablissement d'en face, tegenover Bozar in Brussel, zuigt Christophe de Rohan Chabot uw blik naar binnen met drie 'presidentiële' portretten van spraakmakende celebrity's. We zien Bernard Arnault, topman van het conglomeraat LVMH, wereldleider in luxeproducten; Mark Zuckerberg van Facebook; en Rihanna, popartiest en baas van het inclusieve mode- en beautymerk Fenty. Hun van het internet geplukte foto's, digitaal afgedrukt op aluminium, zijn gevat in 3D-displays, structuren van ordinair mdf. Ze roepen tegelijk het beeld op van commerciële standen op (kunst)beurzen als dat van sacrale plaatsen voor aanbidding of funeraire activiteiten. Deze hedendaagse iconen worden ondersteund door kleurcodes: black is always back bij Arnault, onmiskenbaar blauw bij Zuckerberg en vurig rood bij Rihanna. Een verwijzing naar haar lipstick? Of naar de Lamborghini waarmee ze werd gespot op Instagram?