Rombouts Neyrinck & Co nv - Penworld verdeelt een aanbod van ongeveer 25.000 kantoor- en schrijfartikelen, gaande van de klassieke ordner of de obligate nietjesmachine tot printers en grote papiervernietigers. "Wij zijn een echte one-stop shop", vertelt gedelegeerd bestuurder Yves Van Gindertaelen. "Het soort webshop waar je je papiervoorraad aanvult, en tegelijk ook wc-papier en cola inslaat omdat die toevallig net op zijn. Klanten hoeven geen drie verschillende winkels te bezoeken, wij leveren alles in één grote bestelling. Dat is een enorm pluspunt."

Grenzen verleggen

"Ik geloof dat wij een van de eerste Belgische webwinkels waren die contact hebben gezocht met bol.com. We genieten grote naambekendheid in het Antwerpse maar veel minder daarbuiten: bol.com biedt een mooi bijkomend verkoopskanaal waarmee we klanten kunnen aanspreken die we anders niet of veel moeilijker zouden bereiken. Bovendien leveren we nu zowel in België als in Nederland, en uiteraard even snel. Dat biedt voordelen voor de zakelijke klant."

"We bereiken klanten die we anders niet of veel moeilijker zouden bereiken."

Vertrouwen

De naambekendheid van bol.com is een gigantische troef. Maar dat niet alleen: ook het vertrouwen in de marketplace is groot. "Ik denk dat nog maar weinig mensen aarzelen om te winkelen via bol.com. Het grote publiek weet dat de site doet wat het belooft. Wat we tevens merken: de ene verkoop triggert de andere. Mensen die privéaankopen doen snuffelen nog snel even rond als ze ook voor het bedrijf spullen nodig hebben. Kantoormateriaal wordt nu eenmaal makkelijk online besteld."

Stijgende omzet

"Bol.com vermeldt telkens onze naam wanneer hun klanten kantoorspullen van Rombouts bestellen. Word je niet 'ontdekt' op bol.com, dan blijf je als bedrijf haast virtueel onzichtbaar... Voorlopig bestaan onze bol.com-klanten hoofdzakelijk uit particulieren. Ons zakelijk cliënteel plaatst nu eenmaal grote orders, terwijl op bol.com vaker kleine(re) aankopen worden gedaan. Toch hopen we het aandeel zakelijke klan ten in de toekomst gradueel te verhogen. Bol.com doet hier ook marketinginspanningen voor. De snelle leverings tijd, de gratis retourmogelijk heden en het bedrijfsaccount van bol.com zijn maar enkele van de vele voordelen waar de webshopper - zakelijk dan wel privé - zelden naast kijkt. En omdat bol.com in Nederland is gevestigd, is de BTW automatisch verlegd en scheelt dat weer voor onze klant bij hun inkoop. Geen wonder dat onze omzet via bol.com jaar na jaar stijgt. "

Dit interview kwam tot stand in samenwerking met bol.com

Rombouts Neyrinck & Co nv - Penworld verdeelt een aanbod van ongeveer 25.000 kantoor- en schrijfartikelen, gaande van de klassieke ordner of de obligate nietjesmachine tot printers en grote papiervernietigers. "Wij zijn een echte one-stop shop", vertelt gedelegeerd bestuurder Yves Van Gindertaelen. "Het soort webshop waar je je papiervoorraad aanvult, en tegelijk ook wc-papier en cola inslaat omdat die toevallig net op zijn. Klanten hoeven geen drie verschillende winkels te bezoeken, wij leveren alles in één grote bestelling. Dat is een enorm pluspunt."Grenzen verleggen"Ik geloof dat wij een van de eerste Belgische webwinkels waren die contact hebben gezocht met bol.com. We genieten grote naambekendheid in het Antwerpse maar veel minder daarbuiten: bol.com biedt een mooi bijkomend verkoopskanaal waarmee we klanten kunnen aanspreken die we anders niet of veel moeilijker zouden bereiken. Bovendien leveren we nu zowel in België als in Nederland, en uiteraard even snel. Dat biedt voordelen voor de zakelijke klant."VertrouwenDe naambekendheid van bol.com is een gigantische troef. Maar dat niet alleen: ook het vertrouwen in de marketplace is groot. "Ik denk dat nog maar weinig mensen aarzelen om te winkelen via bol.com. Het grote publiek weet dat de site doet wat het belooft. Wat we tevens merken: de ene verkoop triggert de andere. Mensen die privéaankopen doen snuffelen nog snel even rond als ze ook voor het bedrijf spullen nodig hebben. Kantoormateriaal wordt nu eenmaal makkelijk online besteld."Stijgende omzet"Bol.com vermeldt telkens onze naam wanneer hun klanten kantoorspullen van Rombouts bestellen. Word je niet 'ontdekt' op bol.com, dan blijf je als bedrijf haast virtueel onzichtbaar... Voorlopig bestaan onze bol.com-klanten hoofdzakelijk uit particulieren. Ons zakelijk cliënteel plaatst nu eenmaal grote orders, terwijl op bol.com vaker kleine(re) aankopen worden gedaan. Toch hopen we het aandeel zakelijke klan ten in de toekomst gradueel te verhogen. Bol.com doet hier ook marketinginspanningen voor. De snelle leverings tijd, de gratis retourmogelijk heden en het bedrijfsaccount van bol.com zijn maar enkele van de vele voordelen waar de webshopper - zakelijk dan wel privé - zelden naast kijkt. En omdat bol.com in Nederland is gevestigd, is de BTW automatisch verlegd en scheelt dat weer voor onze klant bij hun inkoop. Geen wonder dat onze omzet via bol.com jaar na jaar stijgt. "Dit interview kwam tot stand in samenwerking met bol.com