'Lange Wapper is geen slechte keuze'

01/07/09 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:57

Transport en mobiliteit is een van de domeinen waarmee Vlaanderen In Actie het verschil wil maken. Maar steeds meer economen twijfelen eraan of daar wel onze toekomst ligt. Bovendien is er nog de heisa rond de bouw van de Lange Wapperbrug in Antwerpen, waarbij Karel Vinck direct betrokken is als voorzitter van de BAM (Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel), opgericht om de mobiliteit in de Scheldestad te verbeteren.

Vlaanderen profileert zich als logistieke draaischijf, maar zal ons dat nog iets anders opleveren dan meer verkeer?

KAREL VINCK: Natuurlijk moeten we met logistiek hier toegevoegde waarde creëren. Het kan niet de bedoeling zijn dat de containers die in Antwerpen gelost worden uitsluitend op vrachtwagens de grens over trekken. Mijn overtuiging is dat er meer en meer basisproducten uit bijvoorbeeld Azië in Antwerpen zullen aankomen, die bij ons nog een bewerking moeten krijgen voor ze op de markt worden gebracht. Zo kunnen we toe-gevoegde waarde creëren. Bovendien moeten we onze kennis en ervaring op het vlak van mobiliteit en logistiek in Europa uitspelen doo...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners