Ann Peuteman
Ann Peuteman
Redactrice bij Knack
Opinie

05/06/18 om 04:30 - Bijgewerkt om 13:18

'Wie werkt er wie eigenlijk tegen in het onderwijs: directies of leerkrachten?'

Veel directeurs waarderen niet dat hun leerkrachten iets nieuws uitproberen en veel leraren verzetten zich tegen de nieuwe aanpak van hun directie. 'Mensen met een tegengestelde pedagogische visie worden gedwongen om samen te werken, en dat is niet bepaald bevorderlijk voor de sfeer', schrijft Knack-redactrice Ann Peuteman.

'Het zijn niet de papierlast en de pedagogische trends die me beknotten, maar wel mijn directeur.' Dat schreef een lerares Frans me vorige week naar aanleiding van een opiniestuk op Knack.be waarin Stijn Van Hamme, auteur van Scholen laten schitteren, beweert dat veel leerkrachten niet meer toekomen aan de essentie van hun job. Dat komt volgens hem door de zware administratieve last, allerlei maatschappelijke problemen die op het onderwijs worden afgeschoven en de onderwijskoepels die constant 'vernieuwende pedagogische aanpakken' opleggen.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners