Slogan Bob-zomercampagne luidt "Bob is altijd vip op de bbq"

01/06/12 om 14:24 - Bijgewerkt om 14:24

(Belga) Met de slogan "Bob is altijd vip op de bbq" lanceert het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) zijn tweede zomercampagne. "De zomer is het seizoen bij uitstek voor barbecues en tuinfeestjes, waar Bob wordt beschouwd als een 'very important person'", schrijft het BIVV in een persbericht. Uit de ongevallenstatistieken blijkt dat ook bij zomerse temperaturen een Bob levensnoodzakelijk is. "In 2010 behoorden juni en juli tot de dodelijkste maanden in het verkeer, met respectievelijk 82 en 80 doden."

Slogan Bob-zomercampagne luidt "Bob is altijd vip op de bbq"

Van 4 juni tot en met 1 juli zijn langs de autosnelwegen affiches te zien die in de lijn liggen van die van de voorbije eindejaarscampagne: redenen die automobilisten motiveren om Bob te zijn. Op verschillende stadsfestivals zal Bob zichtbaar zijn, en op sommige plaatsen "zal de unieke Bob-display ingeschakeld worden. Dit instrument berekent hoelang festivalgangers na alcoholgebruik moeten wachten voor ze op een wettelijke en veilige wijze weer achter het stuur kunnen gaan zitten", aldus het BIVV. De hele zomer, van 4 juni tot en met 3 september, zal de politie alcoholcontroles uitvoeren. Daarnaast blijft het principe "botsen is blazen" gelden. Tijdens de eerste zomercampagne, vorig jaar, blies 5,1 procent van de bestuurders positief, "merkelijk meer dan tijdens de laatste eindejaarscampagne, toen 3,3 procent van de bestuurders positief blies", zegt het BIVV. (ARCO / Sommer, A)

Onze partners