Reizigers Limburgse snelbussen klagen over tariefverhoging

18/09/12 om 16:49 - Bijgewerkt om 16:49

(Belga) TreinTramBus heeft al enkele klachten ontvangen over de tariefverhoging van de snelbussen in Limburg. Dat meldt de reizigersorganisatie vandaag. "De klachten gaan vooral over het verhoogde tarief en de distributie", aldus Kees Smilde van TreinTramBus.

"De mensen die ook nog andere bussen van De Lijn nemen, klagen dat een extra abonnement wel heel duur wordt", legt Smilde uit. "Met een gewoon abonnement kan je namelijk geen snelbussen nemen." De kaarten kunnen bovendien enkel gekocht worden in de Lijnwinkel in Hasselt, waar de snelbussen niet rijden, aldus Smilde. TreinTramBus heeft vanwege de klachten een bericht gestuurd naar De Lijn Limburg. Volgens Sonja Loos, woordvoerster van De Lijn Limburg, zullen er op korte termijn geen veranderingen doorgevoerd worden. Ze wijst er wel op dat het huidige systeem na een jaar zal geëvalueerd worden. De woordvoerster reageert wel op de klachten die TreinTramBus doorgaf. "De distributie vindt niet alleen plaats in Hasselt. Mensen kunnen ook via de post een meerrittenkaart aanvragen", legt ze uit. Daarnaast wijst Loos op een korting die de snelbusreizigers krijgen op hun abonnement. "Wie ook een Omnipas of Buzzy Pazz koopt, krijgt 25 procent korting", aldus Loos. Vanaf 23 september worden de snelbuslijnen 68, 178 en 179 tussen het Maasland en Antwerpen, Leuven en Brussel zo'n zeven keer duurder. Een reiziger die nu nog 232 euro per jaar betaalt, betaalt vanaf volgende week 1.650 euro. (ANA)

Onze partners