Dag van de Klant legt nadruk op belang kleine handelaar voor lokale gemeenschap

24/09/11 om 15:20 - Bijgewerkt om 15:20

(Belga) Zaterdagmiddag hebben Karel Van Eetvelt van Unizo, de Unie van Zelfstandige Ondernemers, en Christophe Wambersie van de Franstalige tegenhanger UCM, de Union des Classes Moyennes, het startschot gegeven van de Dag van de Klant. Dat gebeurde met een fanfare op de Leuvensesteenweg in Sint-Joost-ten-Node. Voor beide organisaties is de Dag van de Klant een manier om zowel de klanten te bedanken als te wijzen op het belang van de kleine handelaars voor de lokale gemeenschap.

"We willen de klanten bedanken voor het vertrouwen dat ze stellen in hun kleine handelaars", zegt Karel Van Eetvelt van Unizo. "Voor het feit dat ze niet alleen bij de grote ketens en supermarkten hun inkopen doen maar ook bij de kruidenier en de slager om de hoek, bij de kleine boetiek." De Dag van de Klant, de 24ste voor Unizo en de 4de voor de UCM, kreeg dit jaar als motto "Dag in Dag uit leven in je buurt". Daarmee willen beide organisaties wijzen op het belang dat de kleine handelaars spelen in de samenleving en de lokale gemeenschap. "Straten en buurten zoals de Leuvensesteenweg zouden er zonder de vele handelaars en winkels helemaal anders uit zien", gaat de Unizo-topman verder. "Hier zou veel minder leven en beweging zijn. Daarbij komt nog dat kleine ondernemers een grote rol spelen in het lokale verenigingsleven. 85 procent van hen sponsoren maatschappelijke projecten, sportclubs of jeugdverenigingen." (MUA)

Onze partners