Porsche 918 Spyder nog efficiënter

Porsche finetuned zijn hybride supersportwagen verder voor de nakende lancering.

De Porsche 918 Spyder is een plug-in hybride die gebruik maakt van een 4,6 liter-V8-motor bijgestaan door twee elektromotoren. Die combinatie is goed voor 887 pk, terwijl het verbruik toch tot 3 liter per 100 km beperkt blijft, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van slechts 70 g/km. De eerste leveringen van de 918 geplande exemplaren zijn nog dit jaar voorzien. Intussen voerde Porsche weer enkele kleine verbeteringen door om deze exotische sportwagen nog efficiënter, en dus sneller en zuiniger, te maken. Deze finale finetuning leidde tot het Weissach-pakket waarmee de 918 Spyder 2/10 sec. sneller dan voorheen van 0 tot 100 km/u sprint in 2,6 sec. Hetzelfde spurtnummer tot 200 km/u duurt nu 7,2 sec. (- 0,5 sec.) en de kaap van 300 km/u wordt na 19,9 sec. (- 2,1 sec.) bereikt. Zuiver elektrisch en dus emissieloos accelereert de Porsche in 6,2 sec. van 0 tot 100 km/u, wat nog steeds meer dan behoorlijk is. Noteer daarbij dat de 918 Spyder het ronderecord voor productiewagens op de befaamde Nordschleife van de Nürburgring in handen heeft met een tijd 6’57” en daarbij toch het energielabel A+ kan voorleggen. Daarmee is deze Porsche weldra veruit de snelste en meest opwindende hybride sportwagen op de markt. Het enige nadeel is zijn prijskaartje van maar liefst 645.000 euro, exclusief taksen.(Belga)

Partner Content