In het Noord-Franse Calais heeft Eurotunnel zijn terreinen onder water gezet 'om te verhinderen dat migranten over de hekken klimmen en de terreinen betreden', meldt de Franse krant La Voix du Nord.

Via Noord-Frankrijk proberen jaarlijks duizenden migranten de oversteek te maken naar Groot-Brittannië. Zo klommen migranten in het verleden over de omheining en kwamen ze in de koker waar de Eurostar-treinen doorheen rijden.

Om ongelukken en verkeershinder te vermijden, is de beheerder van de Eurotunnel overgegaan tot een drastische maatregel. De sluizen werden namelijk letterlijk opengezet. 'De tunnel is gebouwd op een moerassig stuk land. Een drainagesysteem zorgt normaal voor een droge ondergrond, maar nu hebben we besloten om de barrière van het water op te trekken', klinkt het.

De twee meertjes die zo ontstaan, moeten een natuurlijke barrière vormen voor de migranten. (AVE)

In het Noord-Franse Calais heeft Eurotunnel zijn terreinen onder water gezet 'om te verhinderen dat migranten over de hekken klimmen en de terreinen betreden', meldt de Franse krant La Voix du Nord. Via Noord-Frankrijk proberen jaarlijks duizenden migranten de oversteek te maken naar Groot-Brittannië. Zo klommen migranten in het verleden over de omheining en kwamen ze in de koker waar de Eurostar-treinen doorheen rijden. Om ongelukken en verkeershinder te vermijden, is de beheerder van de Eurotunnel overgegaan tot een drastische maatregel. De sluizen werden namelijk letterlijk opengezet. 'De tunnel is gebouwd op een moerassig stuk land. Een drainagesysteem zorgt normaal voor een droge ondergrond, maar nu hebben we besloten om de barrière van het water op te trekken', klinkt het. De twee meertjes die zo ontstaan, moeten een natuurlijke barrière vormen voor de migranten. (AVE)