MG lanceert premiumdivisie

MG lanceert op het salon van Genève een luxemerk; MG IM.
Gert Verhoeven

Het Anglo-Chinese MG dat vooral met betaalbare elektromobiliteit het verschil wil maken, lanceert IM. Dit bijkomend merk wil zich met intelligente mobiliteit positioneren.  

Met MG IM, wat staat voor ‘Intelligent Mobility’, wil MG een stapje hoger en het nieuwe merk debuteerde op het autosalon van Geneve. Het wordt een divisie die uitsluitend batterijgevoede elektrische modellen zal aanbieden en het zit – net als MG – onder de vleugels van het Chinese moederhuis SAIC.

Het eerste model van MG IM wordt de L6, een ruime sedan met een 100 % elektrische aandrijving die hoogtechnologisch is uitgerust. Dat het MG IM menens is, kan je afleiden uit de gebruikte batterijtechnologie want MG IM belooft een solid state-batterij bij de marktintroductie in 2025.

Winst

Veel andere constructeurs kondigen al jaren aan dat ze deze technologie gaan gebruiken, maar het kan best dat MG IM het eerste of op zijn minst één van de eerste merken zal zijn die deze technologie daadwerkelijk aanbiedt in een auto. Dit model brengt ook geavanceerde rijhulpsystemen en zal de deur verder openen naar autonome mobiliteit. Veel Europese constructeurs zetten die autonomie (tijdelijk) on hold omdat de investeringen voor elektrificatie zwaar doorwegen en deze inspanningen zich nog niet vertalen in een gezonde winst.

Het Chinese MG IM wil wel blijven investeren in innovatieve rij-assistentie en doorgedreven connectiviteit. De constructeur belooft tenslotte fraaie prestaties want een sprintje van 0 tot 100 km/u zou al in drie tellen lukken en afhankelijk van de gekozen batterijen zou het rijbereik tussen de 600 en de 800 km liggen met één laadbeurt. Er komt een versie met een lithium-ion-batterij goed voor 600 km autonomie. De solid state-variante zou 200 km verder komen.  

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content