Twitter kiest uw vakantiebestemming

De Nederlandse luchtvaartmaatschappij KLM lanceert een website die de vakantiebestemming van reizigers laat uitkiezen door sociale netwerksites zoals Twitter.

Op de website Travlr worden reizigers uitgenodigd hun interesses in te geven waarna ze suggesties krijgen voor hun volgende reisbestemming. Die bestemming wordt bepaald door informatie die Travlr zoekt op sites als Twitter, YouTube, Foursquare of Google Maps.

Budget

Reizigers kunnen ook meteen een reisbudget ingeven. Deze informatie wordt mee opgenomen in de zoekopdracht. Het resultaat bestaat uit een selectie van bestemmingen. Passagiers kunnen op Flickr kijken welke foto’s andere mensen van deze bestemming hebben gemaakt. Op YouTube kunnen ze zien welke filmpjes over deze plaats bestaan en op Twitter kunnen ze volgen wat er over de locatie gezegd wordt. Er staat ook ineens bij wat de dichtstbijzijnde luchthaven is en wat een vlucht daar naartoe kost met KLM.

Beta
De website die KLM vandaag lanceert is een beta versie. Via feedback van gebruikers wil de luchtvaartmaatschappij de site verder uitbreiden. Er wordt ook gewerkt aan een applicatie voor tablets en smartphones. (NC)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content