Vtm vertrouwt op internationale formats voor het najaar

(Belga) De commerciële zender vtm rekent dit najaar op datingshows, comedy en talentenjachten, grotendeels gebaseerd op internationale formats. Sterkhouders worden onder meer ‘The Voice’, de vierde reeks van ‘Mijn Restaurant’ en ‘Domino – De zoektocht’.

Dat er ook bij vtm met argusogen naar de nakende omwenteling bij VT4 en VIJFtv wordt gekeken, lijdt geen twijfel. “Het wordt een spannend jaar”, verzekerde programmadirecteur Jan Segers donderdag. “Er staat vanalles te gebeuren in het medialandschap en het is belangrijk dat wij daarin onze eigen koers blijven varen.” Daarvoor rekent de commerciële marktleider voornamelijk op formats die hun deugdelijkheid al hebben bewezen in het buitenland. De vierde reeks van ‘Mijn Restaurant’, gebaseerd op een Australisch idee, wordt wellicht opnieuw een kijkcijferkanon op dinsdag en donderdag. Daarnaast pakt vtm uit met de Vlaamse versie van ‘The Voice’, een talentenjacht die zich volgens de zender voldoende onderscheidt van de voorgaande om nieuw zangtalent te kunnen aanbrengen. De kandidaten worden deze keer niet op hun uiterlijk beoordeeld en mogen de jury overtuigen in een blinde auditie. In ‘Domino – De Zoektocht’ gaat Francesca Vanthielen op zoek naar de mannelijke hoofdrolspeler voor de musical ‘Domino’, die wordt opgebouwd rond de hits van Clouseau. De voornaamste fictiereeks voor vtm wordt dit najaar ‘De Zonen van Van As’, een tragikomische serie over een familiebedrijf in afbraakwerken met onder meer Jaak Van Assche, Jan Van Looveren en Carry Goossens. Bij 2BE moeten nieuwe reeksen van ‘Expeditie Robinson BV’s’ en ‘Wat Als’ ervoor zorgen dat het tweede net van de Mediamaatschappij concurrent VT4 voor blijft. (KWO)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content