27ste Kusttramactie voorgesteld in Blankenberge

(Belga) Vervoersmaatschappij De Lijn heeft vanochtend in Blankenberge de 27ste Kusttramactie voorgesteld. Door deze actie kunnen reizigers op een voordelige manier uitstapjes maken aan zee. Nieuw deze zomer zijn onder meer de tramhalteborden die de instappunten voor de Kustwandelroute van Westtoer aanduiden.

Maandag gaat de 27ste Kusttramactie van start en daarbij hoort een nieuw campagnebeeld. Het beeld van de vliegende Kusttram is vervangen door een familie zeesterren, die met het vervoerbewijs in de hand wacht op de Kusttram. “De boodschap hierachter is dat iedereen aan de kust gebruik maakt van de Kusttram”, zegt directeur West-Vlaanderen Luc De Man van De Lijn. Het reclamebureau Famous is het brein achter het nieuwe campagnebeeld en reclamebureau Mink heeft het beeld in diverse communicatiedragers vertaald. Nieuw deze zomer zijn ook de tramhalteborden die de instappunten voor de Kustwandelroute van Westtoer aanduiden. De Lijn werkt voor de Kusttramactie samen met een veertigtal attracties en evenementen. Nieuwkomers zijn 3D World in Koksijde en Ostend Beach in Oostende. Bezoekers van Ostend Beach kunnen een Pluskaart aanschaffen. Dat is een voordelig combinatiebiljet waarbij zowel de toegang tot de attractie als het vervoer inbegrepen is. De voorstelling van de actie werd bijgewoond door Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V). Zij had het over een akkoord om te investeren in de Kusttram. Eind dit jaar wordt beslist of er stapsgewijs of in één keer nieuwe trams worden aangekocht. Crevits gaf ook een pluim aan de trambestuurders, die mee instaan de voor de realisatie van een geslaagd seizoen. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content