‘Nooit een veiligheidslek vastgesteld’

‘De aanbevelingen van de Privacycommissie gaan in essentie over de administratieve regularisatie van bepaalde documenten en vormvereisten’, reageert Sarah Thomas, woordvoerster van Worldline. ‘We werken al meerdere maanden constructief samen met de Privacycommissie. We hebben een actieplan opgesteld om de bijkomende vormelijke of administratieve formaliteiten zo snel mogelijk uit te voeren. Daar zijn we mee begonnen. Ondertussen zitten we in de eindfase. We blijven ook open communiceren met onze klanten (de banken, nvdr) en de Privacycommissie.’

‘De diensten waarop de aanbevelingen van de Privacycommissie betrekking hebben voldoen aan de hoogste standaarden inzake beveiligingsniveau’, gaat Thomas verder. ‘We willen benadrukken dat op geen enkel moment het niveau van de gegevensbeveiliging in vraag is gesteld door de Privacycommissie. In België zijn meer dan 20 miljoen betaalkaarten in omloop en worden bijna twee miljard betaaltransacties per jaar verwerkt. Daarbij hebben wij nooit een veiligheidsprobleem of gegevenslek vastgesteld.’

Ook Febelfin, de Belgische federatie van de financiële sector, benadrukt dat ‘niemand schade heeft geleden en dat er geen gegevens van klanten zijn gelekt of verloren zijn gegaan. De Belgische banken zijn onmiddellijk met de aanbevelingen van de Privacycommissie aan de slag gegaan en hebben de nodige maatregelen getroffen. De sector blijft inspanningen leveren om de beveiliging van gegevens op elk moment te garanderen.’

Reageren op dit artikel kan u door een e-mail te sturen naar lezersbrieven@knack.be. Uw reactie wordt dan mogelijk meegenomen in het volgende nummer.

Partner Content