Dave Mestdach

Hoe verhoudt de mens zich tot de natuur? Waaruit bestaat iemands culturele identiteit? En hoe interageren culturen en religies met elkaar? Het zijn existentiële vragen waarover de in Gent residerende Cubaanse kunstenaar Ricardo Brey zich al een carrière lang buigt. In zijn recente werk – tekeningen, sculpturen en fotogerelateerde werken – is dat niet anders, zoals blijkt uit de solo-expo die momenteel loopt in het Nederlandse Sittard. Ze maakt deel uit van Breys epische project Adrift, dat in 2015 ontstond na zijn deelname aan de Biënnale van Venetië, straks ook andere musea en steden aandoet en multimediale installaties omvat die veelal de mondiale ontbossing en klimaatverandering als onderwerp hebben. Voor dit eerste deel, dat focust op het fotografische aspect, creëerde Brey verschillende werken in situ die voor het eerst zijn te zien.

Ricardo Brey: Adrift

De Domijnen,

Sittard

Tot 10/06

Reageren op dit artikel kan u door een e-mail te sturen naar lezersbrieven@knack.be. Uw reactie wordt dan mogelijk meegenomen in het volgende nummer.

Partner Content