Zo’n 800.000 mobiele telefoonabonnees zullen tegen september volgend jaar door Belgacom, Telenet, Base en Mobistar gecontacteerd worden om over te stappen naar een voordeliger tarief. Minister van Economie Johan Vande Lanotte (sp.a) heeft daarover een akkoord ondertekend met de vier telecomoperatoren. De nieuwe campagne over goedkopere mobiele telefonieprijzen loopt onder het motto “Switch and save”. Volgens de minister kunnen de consumenten 10 tot 40 euro per maand besparen door over te stappen naar een nieuw tariefplan. Het staat abonnees wel vrij om niet op het nieuwe aanbod in te gaan, als hij of zij bij het oude tariefplan wil blijven. Minister Vande Lanotte wijst erop dat de tarieven voor mobiel bellen al sterk gedaald waren na de publicatie van de internationale prijzenstudie in 2012. “Sommige tarieven zijn met 50 procent gedaald”, zegt Vande Lanotte. “En sinds de nieuwe telecomwet van oktober 2012, die overstappen van de ene naar de andere operator makkelijker maakt, is het aantal nummeroverdrachten met 84 procent gestegen.” De nieuwe campagne volgt op een eerdere die liep onder het motto “Durf vergelijken”. Die leidde op 12 dagen tijd tot 360.000 simulaties of prijsvergelijkingen. Dat waren er evenveel als in de jaren 2011 en 2012 samen.
Zo’n 800.000 mobiele telefoonabonnees zullen tegen september volgend jaar door Belgacom, Telenet, Base en Mobistar gecontacteerd worden om over te stappen naar een voordeliger tarief. Minister van Economie Johan Vande Lanotte (sp.a) heeft daarover een akkoord ondertekend met de vier telecomoperatoren. De nieuwe campagne over goedkopere mobiele telefonieprijzen loopt onder het motto “Switch and save”. Volgens de minister kunnen de consumenten 10 tot 40 euro per maand besparen door over te stappen naar een nieuw tariefplan. Het staat abonnees wel vrij om niet op het nieuwe aanbod in te gaan, als hij of zij bij het oude tariefplan wil blijven. Minister Vande Lanotte wijst erop dat de tarieven voor mobiel bellen al sterk gedaald waren na de publicatie van de internationale prijzenstudie in 2012. “Sommige tarieven zijn met 50 procent gedaald”, zegt Vande Lanotte. “En sinds de nieuwe telecomwet van oktober 2012, die overstappen van de ene naar de andere operator makkelijker maakt, is het aantal nummeroverdrachten met 84 procent gestegen.” De nieuwe campagne volgt op een eerdere die liep onder het motto “Durf vergelijken”. Die leidde op 12 dagen tijd tot 360.000 simulaties of prijsvergelijkingen. Dat waren er evenveel als in de jaren 2011 en 2012 samen.