Video | Nieuws

Instagram wint aan populariteit

Instagram, de mobiele fotodienst waarvoor Facebook in april 2012 715 mijoen dollar veil had, heeft aangekondigd dat het de grens van 300 miljoen gebruikers overschreden heeft. Daarmee heeft de app voor het eerst meer gebruikers dan Twitter, dat eind september 284 miljoen gebruikers had. “Wat twee vrienden met een droom vier jaar geleden begonnen zijn, is uitgegroeid tot een wereldwijde gemeenschap waarop dagelijks meer dan 70 miljoen foto’s en video’s gedeeld worden”, zegt Instagram-CEO Kevin Systrom op de officiële blog van het bedrijf. Het bedrag dat Facebook destijds voor Instagram betaalde, werd als ambitieus beschouwd, maar sindsdien is de groei van de app blijven versnellen. Facebook is ondertussen begonnen met reclame-inkomsten te winnen uit de dienst. “Met 300 miljoen gebruikers begint het Instagrampubliek heel interessant te worden voor reclamemakers”, aldus Debra Aho Williamson van het onderzoeksbureau eMarketer.

Instagram, de mobiele fotodienst waarvoor Facebook in april 2012 715 mijoen dollar veil had, heeft aangekondigd dat het de grens van 300 miljoen gebruikers overschreden heeft. Daarmee heeft de app voor het eerst meer gebruikers dan Twitter, dat eind september 284 miljoen gebruikers had. “Wat twee vrienden met een droom vier jaar geleden begonnen zijn, is uitgegroeid tot een wereldwijde gemeenschap waarop dagelijks meer dan 70 miljoen foto’s en video’s gedeeld worden”, zegt Instagram-CEO Kevin Systrom op de officiële blog van het bedrijf. Het bedrag dat Facebook destijds voor Instagram betaalde, werd als ambitieus beschouwd, maar sindsdien is de groei van de app blijven versnellen. Facebook is ondertussen begonnen met reclame-inkomsten te winnen uit de dienst. “Met 300 miljoen gebruikers begint het Instagrampubliek heel interessant te worden voor reclamemakers”, aldus Debra Aho Williamson van het onderzoeksbureau eMarketer.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content