“Betere signalisatie of automatische rem”
Het ongeval op de Brusselse binnenring was het zoveelste dodelijke ongeval met vrachtwagens op korte tijd. Volgens de politie was de signalisatie voldoende, het parket onderzoekt hoe de man in volle snelheid is kunnen inrijden op de staart van de file. “Enerzijds moet men de staart van de files beter signaliseren,” zegt Maarten Matienko van VAB. “Dat betekent ook dat de signalisatie moet opschuiven als de file opschuift. Daarnaast is het ook mogelijk om trucks uit te rusten met de technologie die een obstakel herkent en eventuele noodstoppen uitvoert.”
Het ongeval op de Brusselse binnenring was het zoveelste dodelijke ongeval met vrachtwagens op korte tijd. Volgens de politie was de signalisatie voldoende, het parket onderzoekt hoe de man in volle snelheid is kunnen inrijden op de staart van de file. “Enerzijds moet men de staart van de files beter signaliseren,” zegt Maarten Matienko van VAB. “Dat betekent ook dat de signalisatie moet opschuiven als de file opschuift. Daarnaast is het ook mogelijk om trucks uit te rusten met de technologie die een obstakel herkent en eventuele noodstoppen uitvoert.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier