Autosalon van Brussel krijgt nieuwe lay-out

Van 14 tot 24 januari vindt in de Brusselse Heizelpaleizen andermaal het autosalon plaats. Deze 94ste editie is weer een groot salon want vorig jaar kwamen vooral de bedrijfs- en vrijetijdswagens aan de beurt.

Voor de constructeurs is dit een erg belangrijke afspraak op de agenda want in tegenstelling tot heel wat andere Europese motorshows is Brussel een echt verkoopsalon. Heel wat merken geven de consument mooie voorwaarden en de Belgische automobilist wacht vaak op de salonperiode om te kopen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat een aantal merken in de salonperiode een kwart tot zelf een derde van hun jaarlijks verkoopvolume draaien. De organisatoren hebben ook voor een betere spreiding van de exposantengroepen gezorgd, wat het voor de bezoeker aangenamer moet maken. Zo verhuizen de motorfietsen en de scooters naar paleizen 3 en 8. Paleis 1, waar inmiddels ook een zonneterras en een waterpartij is, wordt gereserveerd voor premiummerken. Paleis 12 wordt dan weer omgevormd tot een indoor testpiste waar vooral schone aandrijfmethoden worden gedemonstreerd. In paleis 2 zien we voor het eerst een youngtimer thematentoonstelling met tal van auto’s uit de jaren tachtig. De expositieoppervlakte bedraagt honderdduizend vierkante meter en er worden ruim honderd exposanten verwacht. (Belga)

Partner Content