Westtoer investeert in verdwaalarmbandjes voor aan de kust

(Belga) Westtoer wil investeren in de fabricage en de distributie van verdwaalarmbandjes. Het provinciebedrijf werkt daarvoor samen met de kustgemeenten en de kustreddingsdiensten (IKWV).

Tot vorig jaar werden die bandjes gemaakt en verspreid op initiatief van Dominiek Vervaecke en Media Consulting. Maar nu er door een gebrek aan sponsorgeld 400 euro per paal per jaar wordt gevraagd aan de kustgemeenten stellen veel badsteden het nut van de palen in vraag. Om er voor te zorgen dat er bij de start van het zomerseizoen en de meimaand met zijn verlengde weekends geen leemte ontstaat, heeft Westtoer aangegeven te zullen instaan voor de bandjes. “Deze armbandjes zijn een essentieel hulpmiddel die de redders (of derden) toelaten telefonisch contact te nemen met de ouders/vrienden van het kind”, klink het. Westtoer gaat in het najaar met alle partijen samen zitten om een gepaste oplossing te zoeken voor 2014 en de daaropvolgende jaren. Hoeveel badsteden de palen dit jaar nog zullen zetten, is nog niet duidelijk. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content