Lidl scheurt de broek aan Twitteractie

11/12/12 om 05:44 - Bijgewerkt om 05:44

Een liefdadigheidsactie via Twitter heeft Lidl compleet verrast en kost de warenhuisketen 200.000 euro.

Lidl scheurt de broek aan Twitteractie

© Reuters

Het begon als een kleinschalige belofte, maar groeide pijlsnel uit tot een kleine hype. Sinds maandag belooft Lidl vijf voedselpakketten met een waarde van 20 euro weg te geven aan de voedselbanken per tweet, maar na een paar uur stond de teller al op meer dan 4.000 maaltijden.

Belofte bijgesteld

De actie liep oorspronkelijk tot het einde van het jaar, maar dat is intussen bijgesteld. Dinsdagochtend werd de actie stopgezet. Uiteindelijk leverde dat meer dan 1.500 tweets op, of meer dan 7.500 voedselpakketten.

"Omdat we absoluut tevreden zijn met de actie, verhogen we dat aantal naar 10.000 pakketten, wat een mooi rond getal is", aldus woordvoerder Pieterjan Rynwalt. Hij stelt aangenaam verrast te zijn met het resultaat.

200.000 euro

De actie kost Lidl dus 200.000 euro, maar daar scheurt de keten zijn broek niet aan, klinkt het nog. De woordvoerder meldde voorts dat de liefdadigheidsactie dinsdagochtend om 8 uur zoals gepland afliep, en niet nog twee weken zou lopen. (Belga/TV)

Lees meer over:

Onze partners