Ann Peuteman
Ann Peuteman
Redactrice bij Knack
Opinie

16/02/16 om 06:30 - Bijgewerkt om 07:50

'Eni, Hello Fresh, EliteDating: laat me in godsnaam met rust!'

Hoe minder efficiënt traditionele verkooptechnieken worden, hoe vaker men ons via e-mails, sms'en, telefoontjes en zelfs ouderwetse deur-aan-deurverkopers van alles probeert aan te smeren. 'Langs het kleinste gaatje wurmen commerciële bedrijven zich in de beslotenheid van mijn huis binnen', schrijft Knack-redactrice Ann Peuteman. 'Ik ben het zat. Ik wil mijn privacy terug.'

.Ann PeutemanVrijdagavond rond halfzeven. Ik heb net mijn computer afgezet en wil aan het avondeten beginnen als de deurbel gaat. Mijn zoon meldt dat het 'de man van het gas en de elektriciteit' is. De meteropnemer, denk ik dus - zo voor het weekend ben ik al eens goedgeloviger dan anders. Maar de jonge man die beaat glimlachend voor de deur staat, is helemaal geen meteropnemer. Hij komt me een contract van energieleverancier Eni aansmeren. Welgeteld één zin laat ik hem uitspreken. Dan repliceer ik dat ik onlangs met een groepsaankoop naar een andere leverancier ben overgestapt en niet van plan ben om weer te veranderen. Voor dat antwoord heeft de verkoper een andere glimla...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners