Arabische tv-zenders zijn het oneens over crisis in Egypte

06/12/12 om 15:35 - Bijgewerkt om 15:35

(Belga) Hoe verschillend de berichtgeving van twee van de invloedrijkste Arabische nieuwszenders over de crisis in Egypte kan zijn, is nu duidelijk geworden bij de demonstraties voor het presidentieel paleis in Kairo. Terwijl reporters van de in Dubai gevestigde televisiezender al-Arabiya daar live verslag van wilden uitbrengen, probeerden aanhangers van de islamitische staatsleider Mohammed Morsi hen dat door geschreeuw te beletten. "Al-Jazeera is vrij, al-Arabiya buiten!", riepen ze.

Arabische tv-zenders zijn het oneens over crisis in Egypte

Al-Arabiya werd door investeerders uit Saoedi-Arabië opgericht. Al-Jazeera behoort tot het vorstenhuis van het Golfemiraat Qatar. Sinds het begin van de crisis in Egypte bericht al-Arabiya uitvoeriger over de activiteiten van de oppositie. De zender uit Qatar geeft de Moslimbroeders en hun aanhangers meer ruimte. (MVL)

Onze partners