Corvette Stingray is back

Op het autosalon van Detroit presenteerde Chevrolet de zevende generatie van de Corvette, die opnieuw het legendarische Stingray-label draagt.

Niet alleen in Brussel staan de auto’s in de spots, ook aan de andere kant van de oceaan valt er momenteel heel wat moois op vier wielen te bewonderen. Eén van de grote blikvangers op het autosalon van Detroit is de nieuwe Corvette C7, die dus voortaan weer als Stingray door het leven gaat. De technici van Chevrolet leverden mooi werk en maakten ook van deze generatie van de bekende muscle car een buitengewone GT. De look onderstreept in ieder geval de ambities met de gekende proporties met de lange snuit, waarbij wat scherpere trekken vooral de achterzijde een verrassend voorkomen geven. Op technisch vlak valt in de eerste plaats de cocktail van een aluminium chassis en een koetswerk uit koolstofvezel en composiet materiaal op, waardoor niet alleen een goede 45 kg aan gewicht werd bespaard, maar ook de stijfheid met 57% toenam. Onder de motorkap schuilt de nieuwe LT1 6,2 liter, die goed is voor 450 pk en 610 Nm en een sprintje van 0 tot 100 km/u in minder dan 4 sec. mogelijk maakt. De diepgrommende V8 wordt naar keuze gekoppeld aan een zestrapsautomaat of een manuele zevenbak en heeft ook cilinderuitschakeling om het verbruik bij een gezapige rijstijl te beperken. Voor echte diehards is er nog een Z51 circuitpakket verkrijgbaar met krachtigere remmen, een elektronisch sperdifferentieel en een droge cartersmering, zodat de Corvette C7 Stingray zelfs het ergste beulwerk kan doorstaan zonder een krimp te geven. (Belga)(EDITOR : ANA)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content