Autosalon kiest voor multimedia

Via de applicatie MyCatalogs biedt organisator Febiac een multimediaplatform aan, waarop de bezoeker de nodige informatie over het autosalon terugvindt, zelf digitale brochures kan opslaan en nieuwsberichten kan ontvangen.

Het Autosalon is dan wel aan zijn 93e editie toe maar het grootste auto-evenement van ons land gaat duidelijk met zijn tijd mee. Zo wordt dit jaar de applicatie ‘MyCatalogs’ gelanceerd. “Vanaf nu zal er geen chipkaart meer zijn en is het niet meer nodig om bij registratiepalen in de rij te staan en zich in te schrijven voordat u digitale catalogi kunt verzamelen. Daarvoor hebben we MyCatalogs gecreëerd“, vertelt Pierre Lalmand, directeur van het Autosalon. “Die applicatie activeer je eenvoudigweg én gratis op je smartphone of tablet. Om de catalogus of informatie van een model in je mailbox terug te vinden moet je gewoon de merkcode inscannen die vermeld staat op de MyCatalogs-stickers op de standen of voertuigen van de exposanten. Echt kinderspel!” Verder wordt de bezoeker via ‘iBeacons’ door middel van kleine berichtjes – zogenaamde push notifications – op de hoogte gehouden van wat zeker niet te missen valt op het Autosalon. Daarnaast is op de salonapp nog steeds alle informatie over het Autosalon terug te vinden: de prijzen van de tickets, hoe bereik je het Salon, wie zijn de exposanten, waar vind je ze, de animaties, gepersonaliseerde routes om je weg terug te vinden in de paleizen en nog heel wat andere zaken. Nieuw zijn ook de ‘PopSelfie Zones’: plaatsen met speciaal ontworpen achtergronden om er selfies te nemen. Tenslotte is de website www.autosalon.be nog steeds actief.(Belga)

Partner Content