“Elk Peugeot-model is vandaag ook elektrisch”

Peugeot
Peugeot
Partner Content

Dit is een partnerartikel. De redactie van Knack is niet verantwoordelijk voor de inhoud.

08:00 Bijgewerkt op: 09:10

Peugeot zet zijn elektrische offensief voort met de vernieuwde E-308 en E-308 SW. Met een nieuw design, moderner infotainment en groter rijbereik spelen beide modellen perfect in op de noden van gezinnen én bedrijven. Bij geen enkel ander merk vind je vandaag zo’n brede keuze aan elektrische modellen.

Het elektrische gamma van Peugeot valt in de smaak en weet steeds meer Belgische automobilisten te overtuigen. “Ten opzichte van vorig jaar op hetzelfde moment, zijn de bestellingen van onze elektrische modellen met ongeveer 18 procent gegroeid. We zitten dus duidelijk op een positief spoor. Er is momenteel een sterke dynamiek rond het merk Peugeot”, zegt Emmanuel Scheenaerts, Marketing Director van Peugeot BeLux.

Vooral de komst van de nieuwe E-3008 (fastback-SUV) en E-5008 (SUV met maximaal zeven zitplaatsen) heeft de verkoop een boost gegeven. Maar het gamma van Peugeot is veel ruimer dan dat. “Vandaag is elk Peugeot-model beschikbaar in een elektrische versie: de 208, 2008, 308 en 308 SW, 408, 3008 en 5008. Zelfs onze bedrijfsvoertuigen Partner, Expert en Boxer zijn er als elektrische variant. We zijn een van de constructeurs met het meest complete elektrische gamma op de markt. Bij Peugeot kun je alles vinden wat je zoekt.”

Tijdloos design

De nieuwe Peugeot E-308 SW combineert een elegant design met een ruime koffer.

Waarin verschilt Peugeot van andere merken die ook elektrische modellen aanbieden? “Een belangrijk punt is dat we met multi-energieplatformen werken. Bij ons hoef je dus geen wagen te kiezen met een ander design. De kenmerken zijn dezelfde op een 3008 met verbrandingsmotor en een elektrische E-3008, of op de nieuwe 308 en de E-308. Als klant kies je simpelweg de motorisatie die het best bij jou past. Binnen X jaren is de auto nog altijd elegant en aangenaam om naar te kijken, wat we designed to last noemen: het tijdloze karakter van het design”, aldus Emmanuel Scheenaerts.

Nieuwe E-308 en E-308 SW

Het volledige gamma van de 308 (hybride en plug-inhybride) en E-308 (elektrisch) kreeg een opgefrist uiterlijk. De voorkant heeft een nieuwe grille en een lichtdesign met drie klauwen. “De GT-versie is de eerste Peugeot waarbij het logo verlicht wordt. In het bovenste deel lopen kleine leds die aansluiten op dat verlichte logo. Dat zorgt voor een zeer mooie, elegante voorzijde die tegelijk expressief en dynamisch oogt. Het geeft de auto meteen een heel ander gezicht”, vindt Emmanuel Scheenaerts.

De E-308 en E-308 SW kregen een frisse neus. Op de GT-versies wordt het Peugeot-logo voor het eerst verlicht.

Het design is lang niet het enige wat evolueerde. Zo steeg het maximale rijbereik tot 450 km (E-308) of 444 km (E-308 SW). “Met vehicle-to-load (V2L) kun je de batterij van je elektrische fiets rechtstreeks opladen via de auto. Daarnaast hebben we het infotainment grondig vernieuwd: de navigatie en het hele multimediasysteem werken veel sneller. Ook de rijhulpsystemen zijn volledig geüpdatet. Het blijft bovendien een product met de typische kenmerken van Peugeot: Frans charisma en sterke rijkwaliteiten. Dat geldt uiteraard ook voor onze elektrische modellen.”

“We hadden we al over de E-5008, die met zijn zeven zitplaatsen en rijbereik tot 668 km uitzonderlijk is op de markt. Maar ook een elektrische break met zo’n grote koffer als de E-308 SW is een vrij unieke aanbieding. Met de 308 SW heb je een elektrische wagen met een zeer ruime koffer, zonder dat het een SUV hoeft te zijn. Dat is dus een heel mooi alternatief, zowel voor gezinnen als voor B2B-klanten.”

Europese productie

Ook de herkomst van de elektrische Peugeots is een troef. “Heel wat van onze auto’s worden in Frankrijk gebouwd, met batterijen die ook in Frankrijk geproduceerd worden bij ACC (Automotive Cells Company), een samenwerking tussen Stellantis, TotalEnergies en Mercedes-Benz. Dat is belangrijk voor ons, want zo houden we de productie en de bevoorrading zo Europees mogelijk”, legt Emmanuel Scheenaerts uit.

Het vernieuwde infotainmentsysteem reageert sneller.

Extra gemoedsrust

Peugeot ondersteunt klanten bovendien met extra garanties en diensten. Alle 308-modellen worden standaard geleverd met de Peugeot Care-garantie, die tot acht jaar of 160.000 km waarborg biedt op de wagen én de hoogspanningsbatterij. “Dat geeft veel gemoedsrust aan klanten die kiezen voor een elektrische auto.” Daarnaast voorziet Peugeot een Free2Move-oplaadpas die toegang geeft tot bijna een miljoen oplaadpunten in heel Europa. Zo wordt elektrisch rijden ook in de praktijk eenvoudig en zorgeloos.

Meer info op www.peugeot.be

Volg de volledige reeks ook op www.knack.be/roadtoev

TECHNISCHE FICHEPeugeot E-308

Gecombineerd stroomverbruik: 14,9-15,6 kWh/100 km
Gemiddelde CO2-uitstoot: 0 g/km
Aandrijving: FWD
Maximaal vermogen: 156 pk
Maximaal rijbereik (WLTP): 450 km
Laadtijd: 32 minuten van 20 tot 80 procent met DC-laadpaal (100 kW)
Accutype/accucapaciteit: lithium-ionbatterij 58,3 kWh
Topsnelheid: 170 km/u
Acceleratie 0-100 km/u: 9,3 sec