Leerkrachten Nederlands trekken aan de alarmbel, want steeds minder leerlingen kunnen zonder fouten schrijven. We vroegen aan Dominiek Sandra, professor Algemene Taalkunde en Psycholinguïstiek en Reinhild Vandekerckhove, professor Nederlandse Taalkunde en Sociolinguïstiek, beiden aan de Universiteit Antwerpen om een lijst samen te stellen van de meest voorkomende spellingsfouten bij leerlingen aan het eind van het middelbaar onderwijs. Dit lijstje levert bij veel van die leerlingen een zeer lage score op. Hoe zit het bij u?

Leerkrachten Nederlands trekken aan de alarmbel, want steeds minder leerlingen kunnen zonder fouten schrijven. We vroegen aan Dominiek Sandra, professor Algemene Taalkunde en Psycholinguïstiek en Reinhild Vandekerckhove, professor Nederlandse Taalkunde en Sociolinguïstiek, beiden aan de Universiteit Antwerpen om een lijst samen te stellen van de meest voorkomende spellingsfouten bij leerlingen aan het eind van het middelbaar onderwijs. Dit lijstje levert bij veel van die leerlingen een zeer lage score op. Hoe zit het bij u?