De Britse krantenuitgever Trinity Mirror Group heeft toegegeven de mailboxen van de mobieltjes van bekende figuren te hebben afgeluisterd. Eerder werd al bekend dat de krantengroep van mediatycoon Rupert Murdoch zich schuldig had gemaakt aan afluisterpraktijken.

Vermoeden bevestigd

De groep, die onder andere de Daily Mirror uitgeeft, zegt aan vier slachtoffers een schadevergoeding te zullen betalen. Noch de namen van de betrokkenen, noch de te betalen bedragen werden echter genoemd.

Eerder was de groep het al met zes anderen eens geworden over schadeloosstellingen. De beursgenoteerde mediagroep had in een tussenrapport verklaard 4 miljoen pond (ongeveer 5 miljoen euro) opzijgelegd te hebben voor de vereffening van rechtsgeschillen in verband met afluisterpraktijken. Daarmee werd het vermoeden bevestigd, dat het Britse afluisterschandaal niet uitsluitend beperkt bleef tot de Murdochkranten.

News of the World

Rupert Murdoch had in 2011 zijn roddelblad News of the World moeten opdoeken, nadat beschuldigingen werden bevestigd. Onder andere bekende figuren zoals de Britse prins William, acteur Hugh Grant en diens collega Siena Miller waren het slachtoffer geworden van afluisterpraktijken. (Belga/WB)

De Britse krantenuitgever Trinity Mirror Group heeft toegegeven de mailboxen van de mobieltjes van bekende figuren te hebben afgeluisterd. Eerder werd al bekend dat de krantengroep van mediatycoon Rupert Murdoch zich schuldig had gemaakt aan afluisterpraktijken.De groep, die onder andere de Daily Mirror uitgeeft, zegt aan vier slachtoffers een schadevergoeding te zullen betalen. Noch de namen van de betrokkenen, noch de te betalen bedragen werden echter genoemd.Eerder was de groep het al met zes anderen eens geworden over schadeloosstellingen. De beursgenoteerde mediagroep had in een tussenrapport verklaard 4 miljoen pond (ongeveer 5 miljoen euro) opzijgelegd te hebben voor de vereffening van rechtsgeschillen in verband met afluisterpraktijken. Daarmee werd het vermoeden bevestigd, dat het Britse afluisterschandaal niet uitsluitend beperkt bleef tot de Murdochkranten. Rupert Murdoch had in 2011 zijn roddelblad News of the World moeten opdoeken, nadat beschuldigingen werden bevestigd. Onder andere bekende figuren zoals de Britse prins William, acteur Hugh Grant en diens collega Siena Miller waren het slachtoffer geworden van afluisterpraktijken. (Belga/WB)