Zite balt de recentste nieuwsverhalen op een aantal sociale netwerken en Google News samen in één ‘print’-editie, die het midden houdt tussen een snel doorbladerbare krant en een magazine.

Vierentwintiguursnieuwsstation CNN was al snel een belangrijke speler op het internet doordat het als een van de eerste met geschreven tekst sterk redactioneel aanwezig was en doordat het als een van de eerste webvideo aanbood. Met de komst van mobiele apparaten, die niet zelden worden gebruikt om op de hoogte te blijven van het breaking news, vond CNN het zelfs nodig om nog een stapje verder te gaan, met de overname van de iPhone- en iPad-nieuwslezer Zite. Wat daar zo speciaal aan is? Hij balt de recentste nieuwsverhalen op een aantal sociale netwerken en Google News samen in één ‘print’-editie, die het midden houdt tussen een snel doorbladerbare krant en een magazine. De nieuwsverhalen kunnen thematisch worden geselecteerd, zodat iemand die bijvoorbeeld niet geïnteresseerd is in sport of financiën die informatie gewoon niet doorkrijgt. Op die manier ontstaat een gepersonaliseerd magazine. De overname van de start-up achter Zite door CNN is nog relatief vers, begin september, dus het is nog niet duidelijk wat de nieuwe eigenaar ermee van plan is. CNN heeft de gebruikers alvast verzekerd dat het nieuws in Zite van ‘verschillende contentleveranciers’ zal blijven komen. ‘Zite betekende een kleine revolutie voor de presentatie van internetnieuws op mobiele platformen’, zegt Gregory Janssens. ‘Mensen lezen per definitie al een selectie van alle nieuws dat op het internet komt. Dus waarom dat niet in één doorbladerbaar pakketje leveren?’

Zite Platform: iOS Prijs: gratis

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content