De trein die op 18 februari nabij Leuven ontspoorde, reed aan een onaangepaste en te hoge snelheid. Dat blijkt uit de eerste bevindingen van de verkeersdeskundige die door het Leuvense parket werd aangesteld, zo meldt het parket. De trein nam een wissel aan een snelheid van 100 km/u, terwijl de wissel slechts aan 40 km/u mocht genomen worden. Het parket wijst er wel op dat het slechts om voorlopige bevindingen gaat en dat er nog heel wat onderzoek moet gebeuren. Bij het ongeval viel één dode en raakten 27 mensen gewond.
De trein die op 18 februari nabij Leuven ontspoorde, reed aan een onaangepaste en te hoge snelheid. Dat blijkt uit de eerste bevindingen van de verkeersdeskundige die door het Leuvense parket werd aangesteld, zo meldt het parket. De trein nam een wissel aan een snelheid van 100 km/u, terwijl de wissel slechts aan 40 km/u mocht genomen worden. Het parket wijst er wel op dat het slechts om voorlopige bevindingen gaat en dat er nog heel wat onderzoek moet gebeuren. Bij het ongeval viel één dode en raakten 27 mensen gewond.