Bart Baele en Yves Degryse verschansen zich al sinds 2003 als 'Berlin' achter filmcamera's. Vanuit die schuilplek portretteren ze de meest onwerkelijke kantjes van de werkelijkheid. In het ...

Bart Baele en Yves Degryse verschansen zich al sinds 2003 als 'Berlin' achter filmcamera's. Vanuit die schuilplek portretteren ze de meest onwerkelijke kantjes van de werkelijkheid. In het stuk Zvizdal (2016), bijvoorbeeld, was dat een hoogbejaard koppel dat alleen in het dorpje Zvizdal, vlakbij Tsjernobyl, bleef wonen na de kernramp. In True Copy (2018) was dat de kunstvervalser Geert Jan Jansen. Berlin is een theaterhuis omdat elke film in een installatieachtige constructie - met livemuziek of live-acteurs - gepresenteerd wordt. In 2020 gaf het duo zich over aan zwerftochten in eigen land. Het resultaat is een door filmische muziek voortgedreven stroom scènes waarin mensen dromen en dolen. De trailer toont een man op het strand. Hij zit op een viskoffer. Zijn visserslijn raakt de zee. De lome basgitaar kleurt zijn gemijmer met zicht op zee én uw gemijmer met zicht op deze filmpoëzie.