Op haar 81e debuteert Margaret Harrison eindelijk op Belgische bodem, maar de Britse kunstenares, aan wie museum BPS22 in Charleroi de uitgebreide retrospectieve Dancing on the Missiles wij...

Op haar 81e debuteert Margaret Harrison eindelijk op Belgische bodem, maar de Britse kunstenares, aan wie museum BPS22 in Charleroi de uitgebreide retrospectieve Dancing on the Missiles wijdt, draait al mee sinds de sixties. In 1970 richtte ze de Londense Women's Liberation Art Group mee op, en sindsdien staat ze te boek als uitgesproken feministe. In haar kleurrijke, met popart flirtende werk worden seksistische clichés met de grijns onderuit gehaald. Je ziet het in haar bekende, indertijd controversiële tekeningen van rondborstige superheldinnen op naaldhakken. Harrison, die de weg bereidde voor Tracey Emin, Sarah Lucas en anderen, tackelt ook topics als huiselijk geweld, sociale uitbuiting en zelfs atoomwapens in installaties die gretig plukken uit de massamedia. Kom dansen op de barricades van de strijd der seksen, en ontdek een oeuvre dat na vijftig jaar activisme relevanter is dan ooit.