Uit Amerikaans onderzoek eerder dit jaar blijkt dat het aantal gevallen van dementie tegen 2050 maar liefst verdrievoudigd zal zij door onze ongezonde levensstijl. Nochtans kunnen volgens Schotse wetenschappers van de universiteit van Stirling eenvoudige wijzigingen in ons dagdagelijkse leven het risico op dementie met meer dan de helft doen dalen. Zo is een cursus ballroomdansen of puzzels invullen bijvoorbeeld een goede manier om de hersenen te trainen.

De experts stelden onderstaande lijst van 10 gouden regeltjes op om de symptomen van de ouderdomsziekte te verzwakken. 'Het is een vrolijk lijstje geworden met positieve dingen die we allemaal kunnen doen om onszelf te helpen. Het schaadt ons niet en er is wetenschappelijk bewijs dat het allemaal kan helpen', zegt June Andrews van de universiteit van Stirling aan de Daily Express. (TE)

De 10 gouden regels:

Neem vitamine B6 en E

Drink groene thee

Neem visoliepillen

Drink af en toe eens een glaasje rode wijn

Word niet dronken

Neem danslessen en vul een kruiswoordraadsel in

Beweeg

Zorg voor een stimulerende vriendenkring

Houd uw brein actief

Stop met piekeren en geniet van het leven

Uit Amerikaans onderzoek eerder dit jaar blijkt dat het aantal gevallen van dementie tegen 2050 maar liefst verdrievoudigd zal zij door onze ongezonde levensstijl. Nochtans kunnen volgens Schotse wetenschappers van de universiteit van Stirling eenvoudige wijzigingen in ons dagdagelijkse leven het risico op dementie met meer dan de helft doen dalen. Zo is een cursus ballroomdansen of puzzels invullen bijvoorbeeld een goede manier om de hersenen te trainen. De experts stelden onderstaande lijst van 10 gouden regeltjes op om de symptomen van de ouderdomsziekte te verzwakken. 'Het is een vrolijk lijstje geworden met positieve dingen die we allemaal kunnen doen om onszelf te helpen. Het schaadt ons niet en er is wetenschappelijk bewijs dat het allemaal kan helpen', zegt June Andrews van de universiteit van Stirling aan de Daily Express. (TE)De 10 gouden regels:Neem vitamine B6 en EDrink groene theeNeem visoliepillenDrink af en toe eens een glaasje rode wijnWord niet dronkenNeem danslessen en vul een kruiswoordraadsel inBeweegZorg voor een stimulerende vriendenkringHoud uw brein actiefStop met piekeren en geniet van het leven