Mediafiguur Jonas Geirnaert en Alina Churikova, de saboteur van dienst in 'De Mol' 2020, zijn de ambassadeurs van deze zesde editie. Aline Churikova zal in haar thuisland Kazachstan een eigen parcours wandelen, terwijl Jonas Geirnaert in Leuven 20 kilometer meestapt. Directeur en woordvoerder van Vluchtelingenwerk Vlaanderen Charlotte Vandycke is verheugd over de grote opkomst, ondanks het tegenvallende weer. "Voor het zesde jaar op rij zien we ongeveer 1.600 mensen naar buiten komen om 10, 20 of 40 kilometer te stappen en daarmee een krachtig signaal te geven", zegt de directeur. "Het aantal deelnemers ligt in de lijn van de vorige jaren. We zijn blij dat we een redelijk stabiel doelpubliek kunnen aanspreken. Zes jaar geleden was dit een groot experiment maar we zien dat we elk jaar opnieuw heel wat mensen op de been kunnen brengen en dat het ook leeft op sociale media." De opbrengst van de tochten gaat naar de werking van Vluchtelingenwerk, waarmee de organisatie campagnes voert en initiatieven opricht om vluchtelingen te helpen. "Op dit moment hebben we bijna 300.000 euro ingezameld", zegt Charlotte Vandycke. "De voorbije jaren hebben we gemerkt dat mensen de dag zelf nog veel giften verzamelen, en in de weken nadien komen ook nog heel wat centen binnen. Dus we durven te hopen dat er nog ongeveer 50.000 euro bijkomt." (Belga)

Mediafiguur Jonas Geirnaert en Alina Churikova, de saboteur van dienst in 'De Mol' 2020, zijn de ambassadeurs van deze zesde editie. Aline Churikova zal in haar thuisland Kazachstan een eigen parcours wandelen, terwijl Jonas Geirnaert in Leuven 20 kilometer meestapt. Directeur en woordvoerder van Vluchtelingenwerk Vlaanderen Charlotte Vandycke is verheugd over de grote opkomst, ondanks het tegenvallende weer. "Voor het zesde jaar op rij zien we ongeveer 1.600 mensen naar buiten komen om 10, 20 of 40 kilometer te stappen en daarmee een krachtig signaal te geven", zegt de directeur. "Het aantal deelnemers ligt in de lijn van de vorige jaren. We zijn blij dat we een redelijk stabiel doelpubliek kunnen aanspreken. Zes jaar geleden was dit een groot experiment maar we zien dat we elk jaar opnieuw heel wat mensen op de been kunnen brengen en dat het ook leeft op sociale media." De opbrengst van de tochten gaat naar de werking van Vluchtelingenwerk, waarmee de organisatie campagnes voert en initiatieven opricht om vluchtelingen te helpen. "Op dit moment hebben we bijna 300.000 euro ingezameld", zegt Charlotte Vandycke. "De voorbije jaren hebben we gemerkt dat mensen de dag zelf nog veel giften verzamelen, en in de weken nadien komen ook nog heel wat centen binnen. Dus we durven te hopen dat er nog ongeveer 50.000 euro bijkomt." (Belga)