Technologie kan leerkrachten helpen om de individuele noden van hun leerlingen sneller en beter in kaart te brengen en die te integreren in hun lespraktijk, zegt Vlaams minister van Innovatie Philippe Muyters vandaag in een persbericht. Zo kunnen leerkrachten sneller achterhalen wat welk kind precies nodig heeft om vooruitgang te boeken. Soms kunnen dat moeilijkere oefeningen zijn, soms misschien herhalingen of zelfs een andere methode of uitleg. Of misschien zelfs hulp van een andere leerlingen. "Er is nood aan meer slimme software die digitaal leren ondersteunt. Dat is software die zich aanpast op maat van elke leerling, de snelheid waarmee deze leert en feedback stuurt naar de leraar over de leerwinst die elke jongere maakt", zegt ook Vlaams minister van Onderwijs Hilde Crevits. De Vlaamse regering maakt daarom 20 miljoen euro vrij voor het project I-Learn van imec. Dat gaat met deze middelen op zoek naar geschikte software, die het gratis gaat aanbieden en leerkrachten gaat begeleiden om die te gebruiken. Bedoeling is, aldus minister Muyters, om het project binnen 4 jaar ingebed te krijgen in het onderwijs. (Belga)

Technologie kan leerkrachten helpen om de individuele noden van hun leerlingen sneller en beter in kaart te brengen en die te integreren in hun lespraktijk, zegt Vlaams minister van Innovatie Philippe Muyters vandaag in een persbericht. Zo kunnen leerkrachten sneller achterhalen wat welk kind precies nodig heeft om vooruitgang te boeken. Soms kunnen dat moeilijkere oefeningen zijn, soms misschien herhalingen of zelfs een andere methode of uitleg. Of misschien zelfs hulp van een andere leerlingen. "Er is nood aan meer slimme software die digitaal leren ondersteunt. Dat is software die zich aanpast op maat van elke leerling, de snelheid waarmee deze leert en feedback stuurt naar de leraar over de leerwinst die elke jongere maakt", zegt ook Vlaams minister van Onderwijs Hilde Crevits. De Vlaamse regering maakt daarom 20 miljoen euro vrij voor het project I-Learn van imec. Dat gaat met deze middelen op zoek naar geschikte software, die het gratis gaat aanbieden en leerkrachten gaat begeleiden om die te gebruiken. Bedoeling is, aldus minister Muyters, om het project binnen 4 jaar ingebed te krijgen in het onderwijs. (Belga)