De anonieme brief was woensdag aangekomen bij Securail, de veiligheidsdiensten van de spoorwegen, in Charleroi en maakte melding van een bom. Die zou woensdag om 16.00 uur ontploffen op een trein tussen Charleroi en Antwerpen, en nog eens op donderdagochtend. De briefschrijver meldde ook dat er explosieven lagen in de stations van Charleroi, Brussel-Zuid en Antwerpen-Centraal. Woensdagnamiddag werd dan de bewuste trein, die van Charleroi naar Essen reed, tegengehouden in Antwerpen-Centraal en ontruimd. Tegelijkertijd werden daar de sporen 20 en 21 buiten dienst gesteld en doorzocht de politie zowel de trein als een deel van het station. Daarbij werd niets gevonden. De spoorwegpolitie doorzocht ook het station Brussel-Zuid, waar de veiligheidsmaatregelen naar aanleiding van de Europese top sowieso al aangescherpt waren. Ook daar werd niets gevonden. Tenslotte werd ook in Charleroi een zoekactie op het getouw gezet. Daarover had de federale politie nog geen definitieve resultaten. (Belga)

De anonieme brief was woensdag aangekomen bij Securail, de veiligheidsdiensten van de spoorwegen, in Charleroi en maakte melding van een bom. Die zou woensdag om 16.00 uur ontploffen op een trein tussen Charleroi en Antwerpen, en nog eens op donderdagochtend. De briefschrijver meldde ook dat er explosieven lagen in de stations van Charleroi, Brussel-Zuid en Antwerpen-Centraal. Woensdagnamiddag werd dan de bewuste trein, die van Charleroi naar Essen reed, tegengehouden in Antwerpen-Centraal en ontruimd. Tegelijkertijd werden daar de sporen 20 en 21 buiten dienst gesteld en doorzocht de politie zowel de trein als een deel van het station. Daarbij werd niets gevonden. De spoorwegpolitie doorzocht ook het station Brussel-Zuid, waar de veiligheidsmaatregelen naar aanleiding van de Europese top sowieso al aangescherpt waren. Ook daar werd niets gevonden. Tenslotte werd ook in Charleroi een zoekactie op het getouw gezet. Daarover had de federale politie nog geen definitieve resultaten. (Belga)