Ivo Mechels, Saskia Vanderstichele
Ivo Mechels © Saskia Vanderstichele

Dat zegt Ivo Mechels, van Test-Aankoop in een interview met Knack. 'Zo kan de consument honderden euro's besparen, want weinig producten zijn zo ondoorzichtig als verzekeringspolissen.'

Volgens Mechels is het op dit ogenblik voor de meeste consumenten zo goed als onmogelijk om de prijzen en de inhoud van polissen onderling te vergelijken. 'Het is een zeer ondoorzichtig en onoverzichtelijk systeem dat de consument jaarlijks honderden euro's kost. Neem bijvoorbeeld de autoverzekering, waarbij de basisdekking voor burgerlijke aansprakelijkheid in principe overal dezelfde zou moeten zijn volgens de wettelijke bepalingen. Toch slagen de meeste verzekeringsmaatschappijen erin om via allerlei bonussen jokers, uitzonderingen enz. de prijzen enorm te laten fluctueren. Een kat vindt er haar jongen niet in terug. Wij gaan een systeem bouwen waarmee de polissen onderling wél te vergelijken zijn. Consumenten zullen, net zoals we dat gedaan hebben met de energieprijzen, sneller van maatschappij kunnen veranderen én honderden euro's besparen.'

Lees het volledige interview met Ivo Mechels in de +zone

Dat zegt Ivo Mechels, van Test-Aankoop in een interview met Knack. 'Zo kan de consument honderden euro's besparen, want weinig producten zijn zo ondoorzichtig als verzekeringspolissen.'Volgens Mechels is het op dit ogenblik voor de meeste consumenten zo goed als onmogelijk om de prijzen en de inhoud van polissen onderling te vergelijken. 'Het is een zeer ondoorzichtig en onoverzichtelijk systeem dat de consument jaarlijks honderden euro's kost. Neem bijvoorbeeld de autoverzekering, waarbij de basisdekking voor burgerlijke aansprakelijkheid in principe overal dezelfde zou moeten zijn volgens de wettelijke bepalingen. Toch slagen de meeste verzekeringsmaatschappijen erin om via allerlei bonussen jokers, uitzonderingen enz. de prijzen enorm te laten fluctueren. Een kat vindt er haar jongen niet in terug. Wij gaan een systeem bouwen waarmee de polissen onderling wél te vergelijken zijn. Consumenten zullen, net zoals we dat gedaan hebben met de energieprijzen, sneller van maatschappij kunnen veranderen én honderden euro's besparen.' Lees het volledige interview met Ivo Mechels in de +zone