Bergingsteams testten een kraan, die de containers op een ander schip moet overladen. Vele containers zijn beschadigd en uit positie geraakt, wat de overlading alleen maar zal bemoeilijken. "De specialisten moeten zeker zijn dat de machine goed functioneert", zei Jobard. "Bovendien moet het weer goed zijn en de zee kalm blijven, waardoor het werk veilig kan uitgevoerd worden". Enkele containers zijn al in zee gevallen. Na het ongeval was ongeveer 360 ton olie in zee gelopen die de nabijgelegen stranden met smurrie hebben vervuild. Het schip met meer dan 1700 ton olie aan boord dreigde in tweeën te breken. De Nieuw-Zeelanders vreesden een milieuramp. Deskundigen slaagden er uiteindelijk in de meeste olie weg te pompen. De Filipijnse kapitein en een officier werden onder andere wegens nalatig gezag aangeklaagd. Ze riskeren elk twee jaar cel. (MARITIME NEW ZEALAND)

Bergingsteams testten een kraan, die de containers op een ander schip moet overladen. Vele containers zijn beschadigd en uit positie geraakt, wat de overlading alleen maar zal bemoeilijken. "De specialisten moeten zeker zijn dat de machine goed functioneert", zei Jobard. "Bovendien moet het weer goed zijn en de zee kalm blijven, waardoor het werk veilig kan uitgevoerd worden". Enkele containers zijn al in zee gevallen. Na het ongeval was ongeveer 360 ton olie in zee gelopen die de nabijgelegen stranden met smurrie hebben vervuild. Het schip met meer dan 1700 ton olie aan boord dreigde in tweeën te breken. De Nieuw-Zeelanders vreesden een milieuramp. Deskundigen slaagden er uiteindelijk in de meeste olie weg te pompen. De Filipijnse kapitein en een officier werden onder andere wegens nalatig gezag aangeklaagd. Ze riskeren elk twee jaar cel. (MARITIME NEW ZEALAND)