"Wij zien dat de online verkoop gestaag stijgt aan 50 tot 60 procent, met pieken tot 70 procent", zegt Roel Dekelver, woordvoerder van Delhaize. Ook bij Colruyt zit het aantal online bestellingen sinds een aantal weken in stijgende lijn. Het gaat over een stijging van Collect&Go-bestellingen van 70 procent. In het algemeen gaat het over een stijging van 40 tot 50 procent op online aankopen, zegt Hans Cardyn, woordvoerder van Comeos. Cardyn benadrukt dat de cijfers gekaderd moeten worden. "Het gaat nog steeds om een beperkt verhaal, de online verkoop maakt slechts voor 2 procent deel uit van de totale verkoop", aldus Cardyn. Maar ook in de winkels wordt 15 procent meer verkocht. Vooral droge voeding, zoals pasta en koffie, maar ook toiletpapier wordt vaker ingeslagen. Bij Colruyt ziet men dat de klant 'breder' koopt, van alles een beetje meer. Toch willen de retailers verduidelijken dat er geen tekorten of bevoorradingsproblemen zijn, ondanks de lege rekken die men soms online ziet. "Wat we wel merken, is dat medewerkers in de winkel keihard moeten werken om de rekken aangevuld te krijgen en dat dit niet altijd voortdurend/tijdig lukt", zegt Hanne Poppe, persverantwoordelijke van Colruyt Group. Poppe benadrukt dat de situatie elke dag wordt opgevolgd met de leveranciers en roept op tot kalmte. "We hebben hier een belangrijke rol te vervullen als schakel in de voedselvoorziening aan de mensen en vervullen die zo goed als we kunnen en willen daarbij zoveel mogelijk de rust bewaren", klinkt het nog. (Belga)

"Wij zien dat de online verkoop gestaag stijgt aan 50 tot 60 procent, met pieken tot 70 procent", zegt Roel Dekelver, woordvoerder van Delhaize. Ook bij Colruyt zit het aantal online bestellingen sinds een aantal weken in stijgende lijn. Het gaat over een stijging van Collect&Go-bestellingen van 70 procent. In het algemeen gaat het over een stijging van 40 tot 50 procent op online aankopen, zegt Hans Cardyn, woordvoerder van Comeos. Cardyn benadrukt dat de cijfers gekaderd moeten worden. "Het gaat nog steeds om een beperkt verhaal, de online verkoop maakt slechts voor 2 procent deel uit van de totale verkoop", aldus Cardyn. Maar ook in de winkels wordt 15 procent meer verkocht. Vooral droge voeding, zoals pasta en koffie, maar ook toiletpapier wordt vaker ingeslagen. Bij Colruyt ziet men dat de klant 'breder' koopt, van alles een beetje meer. Toch willen de retailers verduidelijken dat er geen tekorten of bevoorradingsproblemen zijn, ondanks de lege rekken die men soms online ziet. "Wat we wel merken, is dat medewerkers in de winkel keihard moeten werken om de rekken aangevuld te krijgen en dat dit niet altijd voortdurend/tijdig lukt", zegt Hanne Poppe, persverantwoordelijke van Colruyt Group. Poppe benadrukt dat de situatie elke dag wordt opgevolgd met de leveranciers en roept op tot kalmte. "We hebben hier een belangrijke rol te vervullen als schakel in de voedselvoorziening aan de mensen en vervullen die zo goed als we kunnen en willen daarbij zoveel mogelijk de rust bewaren", klinkt het nog. (Belga)